پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1109

به دنبال انتشار مطلبی تحت عنوان "اطلاعات عمومی جنسی" توسط بخش آموزش ، تقاضاها و سوالات بسیار زیادی در همین زمینه توسط سلامت اندیشان عزیز طی چند روز گذشته دریافت گردید، از آنجا که سامانه خبری سلامت نیوز رسالت انتشار اخبار حوزه سلامت و بهداشت به منظور ارتقاء سطح سلامت جامعه را در دستور کار خود قرار داده است به منظور پاسخ به خواسته های سلامت اندیشان سلسله مطالب علمی و آموزشی در همین زمینه منتشر می گردد.

استمناء و خودارضائی (قسمت اول) masturbation

مطلب حاضر با همکاری آقای دکتر مجید حقیقت با عنوان استمناء و خودارضائی در سه قسمت در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت، جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از وب سایت رسمی ایشان بازدید به عمل آورید.

استمناء و خودارضائی (قسمت اول) masturbation

خودارضائی با نام علمی (masturbation ) به معنای انجام عملی  توسط خود فرد جهت رسیدن به اوج لذت جنسی یا ارضای جنسی (urgasm ) بدون عمل نزدیکی  (intercours ).البته این تعریف کامل نمیباشد چون ممکن است این عمل توسط همسر و زوج جنسی بدون عمل نزذیکی صورت گیرد. لذا اصطلاح (masturbation ) طیف گستردهای را شامل میگردد که بسته به مذهب و فرهنگ و شرایط روحی و جسمی فرد متفاوت است وممکن است در فردی بعنوان اقدام درمانی یا بعنوان قسمتی از نزدیکی قلمداد گردد.

خودارضائی مردان یا استمناء غالبا در پسران نوجوان و جوان انجام میگیرد و در تمامی آمارهای ارائه شده درصد بالائی از پسران حداقل یکبار تجربه استمناء را در طول زندگی خود  دارند ( متاسفانه  هیچ آمار رسمی در ایران وجود ندارد) و در اروپا شیوع آن را در قشر در حال تحصیل و دانشجویان بیشتربوده است.

تا سالهای حدود 1965 توسط اکثر پزشکان عمل خودارضاعی شدیدا نکوهیده میشد ولی پس از آن بتدریج توسط گروه متعددی از پزشکان نظر مثبت تری  به آن داده شده است و گاهی   نیز بعنوان درمان توصیه شده است.دلایل پزشکانی که نظر مثبت بر عمل (masturbation) دارند, خودارضائی را بعنوان راه جلوگیری از شیوع بیماریهای مقاربتی و افزایش تعداد  حاملگی غیرقانونی  ناشی از ارتباط  جنسی جوانان میدانند و یا بعنوان قسمتی از رفتار جنسی طبیعی قلمداد کرده اند و شاید صرفا مضرات آن را در حد دفع مقداری از مایع منی (semen) یعنی دفع مقادیر ناچیزی پروتئین و ویتامین و مواد قندی میدانند (نظر مولف)  و همچنین با عمل خودارضائی از فشارهای عصبی ناشی از تحریکات جنسی جلوگیری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha