در صورتی که سوسیس و کالباس ها از خمیر مرغ تهیه شده باشند می تواند ضررهای جدی به بدن وارد سازد زیرا منبع مهمی از آلودگی ها به شمار می رود و پوست و چربی های موجود در آنها به قلب و عروق انسان لطمه وارد می سازند.

سوسیس و کالباس های تولید شده با خمیر مرغ ضرر های جدی به بدن وارد میکند
برلیانت بزرگمهر مشاور تغذیه و رژیم درمانی در رابطه با مصرف سوسیس و کالباس هایی که از خمیر مرغ تهیه و تولید شده اند هشدار داد: در صورتی که سوسیس و کالباس ها از خمیر مرغ تهیه شده باشند می تواند ضررهای جدی به بدن وارد سازد زیرا منبع مهمی از آلودگی ها به شمار می رود و پوست و چربی های موجود در آنها به قلب و عروق انسان لطمه وارد می سازند.

مسئول کمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه ایران همچنین در رابطه با سوسیس و کالباس هایی که از گوشت و مرغ پیر تهیه شده اند گفت: مواد مغذی موجود در بافتهای حیوانی با پیر شدن آنها خواصشان را از دست می دهند و چربی بدن آنها زیاد شده و عضله کم می شود و ویتامین های بدن آنها از بین می رود و اصولا خوردن این مواد غذایی نه تنها فایده ای ندارد بلکه ممکن است ضررهایی هم داشته باشد و  بالاخره  تشخیص سوسیس و کالباس های باکیفیت و سالم به دلیل افزودن مواد طعم دهنده تقریبا غیرممکن است .

لازم به یاد آوری است تكنولوژی دستگاه استخوان گیر (دستگاه تولید خمیر مرغ) بر این اساس است كه مرغ را با پوست و استخوان له می كنند و تحت فشار شدید قرار می دهند تا اینكه گوشت به فاز مایع درآید. در این هنگام مخلوط تحت فشار را در معرض یك فیلتر قرار داده تا گوشت مایع شده از ان رد شود وبه این ترتیب گوشت را به طریق مكانیكی از استخوان و پوست جدا كرده اند.

در این رابطه:
سوسیس و کالباس را از کارخانه های معتبر خریداری کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha