تجربه نشان داده در صورتی که وارونگی هوا وجود داشته باشد در آذر و دی آلودگی‌ هوا دو برابر افزایش می‌یابد.

سلامت نیوز: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا شهر تهران گفت: تجربه نشان داده در صورتی که وارونگی هوا وجود داشته باشد در آذر و دی آلودگی‌ هوا دو برابر افزایش می‌یابد.

یوسف رشیدی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه یک آلاینده جدید اضافه شده است، گفت: ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون یکی از آلاینده‌های جدید است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا شهر تهران  ادامه داد: تعداد خودروها و موتورسیکلت‌ها زیاد شده و در نتیجه به تبع آن نیز آلودگی رشد کرده است.

وی با بیان اینکه برای سایر آلاینده‌ها مشکل خاصی نداریم گفت: اما برای اینکه ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در حد استاندارد باشد حتما باید یک بازنگری در بحث ناوگان، نوع خودروها داشته باشیم در غیر این صورت مشکلات عدیده‌ای ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا شهر تهران با بیان اینکه قرار بود استاندارد یورو3 از سال گذشته اجباری شود گفت: خودروسازان و وزارت نفت اعلام کردند چون سوخت متناسب باخودروها نیست این طرح را به تعویق انداخته و قرار است در سال‌های بعد اجرایی شود.

رشیدی به وارونگی هوا در نیمه دوم سال اشاره کرد و گفت: تجربه نشان داده در صورتی که وارونگی هوا وجود داشته باشد در آذر و دی شاخص آلودگی‌ هوا دو برابر افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha