بیماری‌های روانی در ایران رو به افزایش است و آمار مراجعه سالانه 20 هزار بیمار سرپایی به یك بیمارستان روانپزشكی نشان می‌دهد كه روان‌درمانی در ایران كم‌كم پذیرفته می‌شود.

سلامت نیوز :بیماری‌های روانی در ایران رو به افزایش است و آمار مراجعه سالانه 20 هزار بیمار سرپایی به یك بیمارستان روانپزشكی نشان می‌دهد كه روان‌درمانی در ایران كم‌كم پذیرفته می‌شود. مهدی تهرانی‌دوست رییس بیمارستان روزبه در حاشیه همایش دانش‌آموختگان بیمارستان روزبه آماری از مراجعه به این بیمارستان مرجع روانپزشكی ارایه داد كه قابل تامل است.

خبرآنلاین نوشت : به گفته او سالانه بیش از 20 هزار مراجعه سرپایی در بیمارستان وجود دارد و دو هزار بیمار در این بیمارستان در سال بستری می‌شوند كه مدت اقامت این بیماران نسبتا طولانی و به‌طور متوسط 30 روز است. در واقع روزانه 140 تا 150 مراجعه سرپایی داریم، همچنین 20 بیمار اورژانسی روزانه در این بیمارستان خدمت دریافت می‌كنند. تهرانی‌دوست گفت: «متاسفانه تعدادی از این مراجعات بی‌پاسخ می‌ماند و با توجه به امكانات و ظرفیت موجود در بیمارستان متاسفانه پاسخگوی همه نیازها نیستیم و امیدواریم با بالا بردن ظرفیت‌های این بیمارستان این مشكل را حل كنیم.»

 به گفته او تقریبا به‌طور كلی جنسیت مراجعان به این بیمارستان از نظر درمان سرپایی مساوی است: «البته در زمینه بستری و اورژانس تعداد مردان بیشتر از زنان است.» تهرانی‌دوست گفت: محدودیت تخت یكی از مهم‌ترین چالش‌های این بیمارستان است چرا كه بیمارستان روزبه از معدود مراكز تهران است و از نهادهای قانونی هم به این مركز مراجعه می‌شود و در نتیجه تعدادی از مراجعان بی‌پاسخ می‌مانند. همچنین در این همایش محمدرضا محمدی، رییس مركز تحقیقات روانپزشكی بیمارستان روزبه گفت: متاسفانه روزانه به خیل جمعیت بیكاران و مبتلایان به اختلالات روانی افزوده می‌شود و متاسفانه دولت برای سلامت روان مردم هزینه نمی‌كند. او با اشاره به مشكلات روانپزشكی در كشور گفت: یكی از نكات تاسف‌برانگیز این است كه سال 1335، 40 نفر داوطلب متخصص روانپزشكی كودكان و نوجوانان داشتیم كه در حال حاضر فقط دو نفر متقاضی این رشته وجود دارد. به گفته او سردرگمی در مسیر، مشكلات دارویی، اقتصاد پایین رشته و شقه‌شقه شدن شاخه‌های روانپزشكی موجب ایجاد مشكلات روان در سطح جامعه شده است. گفتنی است بیمارستان روزبه مركز درمانی است كه به اختلالات روانپزشكی در سنین كودكی، جوانی، بزرگسالی و سالمندی پاسخگو است و در حوزه‌های مختلفی از جمله درمان‌های سرپایی و حوزه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی فعالیت‌های متنوعی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha