مشاور وزیر بهداشت و مدیركل حوزه وزارتی با بیان اینكه هرم سنی در كشور تغییر كرده و جمعیت به سمت میانسالی و مسن شدن در حال حركت است، عنوان كرد: لازم است دست‌اندركاران نظام سلامت با برنامه‌ریزی صحیح به استقبال مشكلات ناشی از پیر شدن جمعیت، بروند.

ضرورت برنامه‌ریزی صحیح برای استقبال از مشكلات ناشی از پیر شدن جمعیت

سلامت نیوز :  مشاور وزیر بهداشت و مدیركل حوزه وزارتی با بیان اینكه هرم سنی در كشور تغییر كرده و جمعیت به سمت میانسالی و مسن شدن در حال حركت است، عنوان كرد: لازم است دست‌اندركاران نظام سلامت با برنامه‌ریزی صحیح به استقبال مشكلات ناشی از پیر شدن جمعیت، بروند.

دكتر حسن آقاجانی در همایش روز جهانی جمعیت كه با شعار «دسترسی همگانی به خدمات سلامت خانواده و باروری» برگزار شد، عنوان كرد: ثمره اقداماتی كه نظام سلامت عهده‌دار انجام آن در سال‌های نخستین انقلاب بود، ارتقای شاخص‌های سلامتی در كشور است به گونه‌ای كه شاهد هستیم امروز سن امید به زندگی در زنان به 74 سال و در مردان به 72 سال رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی در ادامه با بیان اینكه صنعتی شدن فاكتورهای خطر منجر به تغییر چهره‌ بیماری‌ها در جهان شده است، اظهار كرد: امروز در یك گذار اپیدمیولوژیك قرار داریم و بیماری‌های قلبی - عروقی، سرطان‌ها، بیماری‌های مزمن تنفسی و مشكلات ناشی از حوادث، اصلی‌ترین بار بیماری‌ها را تشكیل داده‌اند.مشاور وزیر بهداشت و مدیركل حوزه وزارتی اضافه كرد:‌ همچنین با تغییر هرم سنی جمعیت مواجه هستیم. ما در ابتدای انقلاب با پیك جمعیتی روبرو بودیم، اما اكنون این جمعیت به سمت میانسالی و مسن‌ شدن در حال حركت است كه طبیعتا مشكلاتی را با خود به همراه خواهد داشت كه مسلما نسبت به قبل تفاوت دارند.

آقاجانی ضمن تاكید بر اینكه لازم است سیاست‌گذاران از پیش به فكر چاره‌اندیشی برای مقابله با مشكلات ناشی از پیر شدن جمعیت باشند، عنوان كرد: درك عالمانه از این موضوع در برنامه‌ریزی در این خصوص بسیار موثر است.وی در ادامه با بیان اینكه استقرار طرح پزشك خانواده كه پاشنه آشیل برنامه‌های نظام سلامت است، امروز به یك گفتمان غالب در كشور تبدیل شده است، عنوان كرد: اجرای طرح پزشك خانواده، صبح امروز با همكاری دانشگاه علوم پزشكی تهران در استان تهران آغاز شده و شنبه آینده در استان فارس كلید می‌خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha