دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 65012

امروزه با وجود محصولات بهداشتی متنوع با انواع مارک های معتبر باز هم سلامت، بهداشت و زیبایی جزو پیچیده ترین و مسئله سازترین مشکلات است.

زیباتر شوید

سلامت نیوز : امروزه با وجود محصولات بهداشتی متنوع با انواع مارک های معتبر باز هم سلامت، بهداشت و زیبایی جزو پیچیده ترین و مسئله  سازترین مشکلات است. بدن ما در معرض آلودگی هوا، مواد شیمیایی، اشعه مضر خورشید و... قرار می گیرد و همه این مواد باعث کدر شدن پوست و موی ما می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ با این حال با رعایت چند نکته می توان بدون هزینه زیاد این مشکل را برطرف کرد. برای به دست آوردن یک ظاهر زیبا، باید سلامت جسمی و ذهنی داشته باشید.

برنامه غذایی مناسبی اتخاذ کنید

یک برنامه غذایی متعادل به منظور حفظ زیبایی مو و پوست شامل میوه تازه و سبزیجات فراوان است. این گروه غذایی حاوی مقدار زیاد ویتامین و مواد معدنی است که برای حفظ سلامت پوست و مو ضروری است. برخی از انواع میوه ها و سبزی ها نیز، غنی از آنتی اکسیدان است که پوست را از آسیب محافظت می کند. همچنین لازم است برای دفع سموم بدن روزانه آب کافی میل کنید.

خواب کافی

خواب کافی و آرام، مشکلات پوستی از جمله چین و چروک را کاهش می دهد. ۸ ساعت خواب آسیب های مختلف را ترمیم می کند. هنگام خواب، بالشت نسبتاً بلندی زیر سر قرار دهید تا سیاهی زیر چشم از بین برود.

استرس را کاهش دهید

استرس تاثیر نامطلوبی روی سلامت می گذارد و باعث ایجاد ناراحتی های مختلف پوستی و مو از جمله آکنه، ریزش مو و... می شود. بنابراین بهتر است استرس را کاهش دهید. ورزش های منظم در رفع این مشکل بسیار موثر است.

در معرض مواد شیمیایی قرار نگیرید:

به طور روزانه، بدن  ما در معرض مواد شیمیایی و مواد آلاینده قرار می گیرد. برای کاهش این امر مصرف لوازم آرایشی را به حداقل برسانید زیرا مواد شیمیایی آن برای پوست مضر است. استفاده از رنگ مو و مواد بی رنگ کننده آسیب شدیدی به مو وارد می کند.

راه های طبیعی برای حفظ شادابی پوست:

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید پوست را تیره، خشک و زبر می کند. برای از بین بردن این اثر، ضماد تهیه شده از پودر زردچوبه و آب پرتقال به پوست بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

برای رفع لکه های آکنه و جوش سر سیاه، مقدار مساوی گلیسیرین، آب لیمو و گلاب را با هم مخلوط کنید و قبل از خواب به تمامی صورت بمالید. استفاده منظم از این ماده، علاوه بر از بین بردن لکه ها، پوست را نرم می کند.

خیار تمیز کننده طبیعی پوست است. به جای خریدن محصول بهداشتی و تمیزکننده، از مخلوط آب خیار و شیر استفاده کنید. این مخلوط تمامی کثیفی روی منافذ پوست را از بین می برد و باعث درخشش پوست می شود.

مخلوطی از یک قاشق مرباخوری پودر گردو، عسل و آب لیمو به تمامی بدن بمالید و پس از ۱۵ دقیقه با آب بشویید.

چین و چروک را می توان به طور موثر با مخلوط پودر چوب صندل، گلیسیرین و گلاب درمان کرد. این مخلوط را ۱۵ دقیقه بعد با آب سرد بشویید.رعایت نکات گفته شده همراه با یک زندگی آرام و برنامه غذایی سالم به حفظ زیبایی شما کمک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha