یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۴
کد خبر: 67007

بهترین دلیل برای اینکه امروز به ورزش بپردازید این است که خطر آلزایمر افراد در کهنسالی را کاهش می دهد.

درمان آلزایمر با ورزش

سلامت نیوز :  تحقیقات مرکز پزشکی جنوب غربی تگزاس نشان می دهد که میزان سلامت قلبی و عروقی افراد خطر ابتلا به زوال عقل در کهنسالی را کاهش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این تحقیقات بر روی بیش از 19 هزار بزرگسال انجام شده که نشان می دهد میزان آمادگی بدن آنها در میانسالی خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل در پیری را کاهش داده است.

بین سال های 1970 تا 2009 محققان بیش از 19 هزار نفر را روی تردمیل مورد آزمایش قرار دادند و احتمال زوال عقل و آلزایمر در میان آنهایی که روی تردمیل بهترین عملکرد را داشتند پس از 65 سالگی بسیار کمتر از سایرین بوده است.

این یافته ها محققان را قانع کرد که آمادگی بدنی بهتر در میانسالی می تواند سدی در برابر آلزایمر باشد.

ارتباط میان آمادگی بدنی و دیابت حتی پس از کنترل عوامل دیگری مانند کی آبی، دیابت و کلسترول ثابت ماند که نشان می دهد عامل ورزش چقدر عامل قدرتمند و مهمی در این رابطه است.

کارشناسان این تحقیق را دلیل دیگری بر این امر می دانند که فعالیت هایی که همین امروز در زندگی‌تان انجام می دهید چقدر می تواند بر زندگی آینده شما تأثیر عمیقی داشته باشد.

پیش از این اثبات شده بود که افسردگی، سیگار و وزن بالا در میانسالی همگی می توانند خطر ابتلا به زوال عقل در کهنسالی را کاهش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha