ماموگرافی بهترین روش برای تشخیص سرطان سینه است كه باید به صورت سالانه یا هر دو سال یکبار برای زنان 40 تا 50 ساله انجام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، برای تشخیص و كشف توده سرطانی در مراحل اولیه، اجرای الگو‌های غربالگری شامل خودآزمایی ماهانه پستان، معاینه سالانه توسط پزشك و ماموگرافی پس از 40 سالگی لازم است.

سرطان سینه یكی از شایع‌ترین و درمان پذیرترین سرطان‌ها است كه اغلب 99 درصد مبتلایان به آن درمان می‌شوند. امروزه درمان‌های‌ متعددی در جهان وجود دارد كه میزان خطر مرگ و میر را در مبتلایان به نحو چشمگیری كاهش می‌دهد.

متأسفانه در كشور ما به دلیل عدم آگاهی افراد تنها 30 درصد از سرطان‌های سینه در مراحل اولیه تشخیص داده می‌شوند و بدیهی است كه تشخیص این بیماری در مراحل پیشرفته سیر درمان را كند و در برخی موارد غیرممكن می‌سازد.

غربالگری یكی از روش‌های پذیرفته شده برای تشخیص زودرس سرطان سینه است كه برای تشخیص و كشف توده سرطانی در مراحل اولیه به كار می‌رود. خودآزمایی بین روز‌های پنجم تا ششم عادت ماهانه و مراجعه به پزشك در صورت مشاهده هر گونه علائم مشكوك و تغییر خاص، یکی از راه‌های مهم غربالگری است. از آن جا كه ممكن است بیمار خود موفق به كشف توده‌های كوچك نشود مراجعه سالانه به پزشك متخصص نیز توصیه می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد: 15 تا 25 درصد مرگ‌های ناشی از سرطان سینه به دلیل عدم استفاده از ماموگرافی است. در حال حاضر ماموگرافی بهترین روش برای تشخیص سرطان است و در سال‌های اخیر استفاده از روش‌های غربالگری و ماموگرافی موفقیت بزرگی را در تشخیص به موقع و درمان كامل این بیماری داشته است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha