رییس پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی از ارائه خدمات جدید برای درمان ناباروری و بالا بردن میزان موفقیت در حاملگی در آینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حمید گورابی در حاشیه دیدار مسوولان جهاد دانشگاهی مشهد، بیمارستان فوق تخصصی رضوی و پژوهشکده رویان با تولیت آستان قدس رضوی به خبرنگاران گفت: طرح‌های جدیدی در پژوهشکده رویان آغاز شده است که از طریق آن‌ها می‌توانیم حتی به سلول‌های بنیادی ماموریت دهیم تا از طریق فعالیت بر روی سلول‌های زاینده سلول جنسی برای درمان ناباروری اقدام شود.

وی گفت: در زمینه درمان ناباروری در دنیا به کمک استفاده از سلول‌های بنیادی فعالیت‌های مناسبی انجام شده است و امیدواریم ما نیز بتوانیم به بیماران نابارور کمک کنیم.

گورابی با اشاره به اینکه درمان ناباروری در کشور ایران تا 10 سال قبل حرفی برای گفتن نداشت: تصریح کرد: هم اکنون در کنگره‌ای که هر سال در سطح خاورمیانه در این خصوص برگزار می‌شود، کشور ما نیز پیشرفت‌های بسیار مناسبی داشته و مقاله‌های فراوانی برای کنگره ارائه کرده است.

رییس پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی با اشاره به برنامه‌های آینده برای توسعه پژوهشکده رویان گفت: ما به لحاظ گسترش فعالیت‌ها با هیچ محدودیتی مواجه نیستیم چرا که در کشورمان فارغ‌التحصیلان زیادی برای فعالیت در مراكزی مثل پژوهشکده رویان وجود دارند و این از نقاط مثبت ماست که نیازی به ورود نیروی خارجی برای تحقیقات به کشور نداریم.

وی در عین حال به اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری‌های مناسب در بخش تحقیق و استفاده از نیروهای انسانی مجرب، ادامه داد: همه شرایط فراهم است تا میراث عظیم مادی کشور را با تلفیق نیروی انسانی و سرمایه‌ای در جهت احیای منابع فناناپذیر برای کشور مهیا کنیم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم خود مردم نیز حاضر باشند میوه خارجی در سبد آن‌ها نباشد ولی مطمئن باشند که در مراکز علمی کشورشان با صرف هزینه‌های زیاد حرکت‌های خوب و محکم برای بالا بردن سطح علمی کشور در جهان انجام می‌گیرد.

رییس پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی تاکید کرد: هم اکنون در دنیا سلول درمانی در حال جایگزینی دارو درمانی است و در آینده استفاده از این پیشرفت به حل مشکلات جامعه کمک خواهد کرد به شرطی که سرمایه‌گذاری مناسب برای آن انجام گیرد.

گورابی به بحث مسائل اخلاقی در سلول درمانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از مسائل سر راه این قضیه بر طرف شده است و در چند ماهه گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی را در خصوص استفاده از تخمک‌های انسان و جنین‌های انسانی شاهد بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه سلول‌های بنیادی چندان از کشورهای دیگر دنیا عقب نیستیم و در برخی موارد دوشادوش آن‌ها حرکت می‌کنیم، گفت: هم اکنون در منطقه وضعیت بسیار مطلوبی داریم و حتی نسبت به آنچه را که در سند چشم انداز 20 ساله در خصوص قدرت شدن در منطقه در مورد این رشته تخصصی اشاره شده محقق کرده‌ایم.

رییس پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه اگر کمی در خصوص ارائه تحقیق و پژوهش کند عمل کنیم، فاصله‌ زیادی با دیگر كشورها ایجاد می‌شود که جبران آن دچار است، ادامه داد: احساس می‌کنم هم اکنون مردم ما متوجه شده‌اند که کشورمان در خصوص بسیاری از مسائل پزشکی حرف‌های مهمی برای گفتن دارد و باید به نحوی عمل کنیم تا به بهترین وجه ممکن به آن‌ها خدمات دهیم تا برای درمان به خارج از کشور نروند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha