پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10030

معاون مركز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت اعلام كرد: واكسیناسیون هپاتیت B در روز 24 اسفند ماه لغو و به روزهای 25 تا 29 ماه جاری موكول شد.

دكتر عبدالرضا استقامتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری هشتمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز 24 اسفند ماه و همكاری وزارت بهداشت در این زمینه، گفت:‌ طرح ملی واكسیناسیون هپاتیت B كه مقرر بود از روز 15 تا 25 ماه جاری در سراسر كشور انجام شود، در روز 24 اسفند به دلیل تداخل با انتخابات لغو می‌شود.

وی از مردم خواست تا به جای روز 24 اسفند در روزهای 25 تا 29 به مراكز بهداشت و درمان شهری و روستایی سراسر كشور برای تزریق واكسن هپاتیت B مراجعه كنند.

استقامتی از سوی دیگر با اشاره به این كه در برخی مناطق كمتر از 40 درصد افراد مورد نظر برای دریافت واكسن مراجعه كرده‌اند، از صدور بخشنامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور خبر داد كه بر اساس آن دانشگاه‌ها موظف به حضور در مدارس این مناطق، به منظور واكسیناسیون نوجوانان 17 ساله می‌شوند.


تاكنون 409 هزار نفر واكسینه شده‌اند

معاون مركز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت همچنین با اعلام این كه تاكنون 409 هزار و 93 نفر برای دریافت واكسن هپاتیت B مراجعه كرده‌اند، افزود: بر اساس برآوردها، باید یك میلیون و 720 هزار نوجوان متولد سال 69 تا پایان زمان اعلام شده، واكسن هپاتیت B‌ را دریافت كنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha