پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10036

انجمن دیابت ایران در آستانه ایام نوروز و مسافرت‌های نوروزی طی اطلاعیه ای یك سری توصیه‌های بهداشتی برای بیماران مبتلا به دیابت اعلام كرده است.

بر اساس این اطلاعیه بیماران مبتلا به دیابت قبل از سفر باید وسایلی همچون انسولین یا داروی مصرفی، دستگاه قند خون، لانست نمونه‌گیری خون، سرنگ، نوار تست قند خون و ادرار،آمپول گلوكاكن، مواد قندی سریع الجذب و الكل پزشكی یا پارچه نمداربه همراه داشته باشند.

در طول سفر اگر با وسیله شخصی خود سفر می‌كنید اگر خودتان رانندگی می كنید مراقب باشید زمان حركت قند خونتان از ‪۹۰‬میلی گرم درصد كمتر نباشد، در مسیر طولانی لازم است هر ‪۲‬تا‪۳‬ساعت یكبار قند خونتان را اندازه بگیرید،با كوچكترین علامت هیپوگلیسمی فورا مواد قندی سریع الجذب میل كنید و كیف حاوی وسایل ذكر شده را در معرض نور و حرارت (مثلا داخل داشبورد، پشت شیشه و...)قرار ندهید.

اگر هم با اتوبوس سفر می‌كنید بطور دایمی روی صندلی ننشینید و برای برقراری جریان طبیعی خون در پاها هر از گاهی بایستید و یا وسط اتوبوس چند قدمی راه بروید .اگر بعد از هیپوگلیسمی قند خون خود را اندازه می‌گیرید از تمیز بودن انگشتان خود مطمئن شوید.

همچنین بر اساس اطلاعیه انجمن دیابت ایران بیماران مبتلا به دیابت اگر با قطار مسافرت می‌كنند باید به اندازه كافی مواد كربوهیدرات دار همراه داشته باشند و در سفر با هواپیما وسایل مورد نیاز را در كیف دستی خود فرار دهند، قدم زدن در سفرهای طولانی ضروری است و با توجه به اینكه رطوبت داخل هواپیما كاهش می‌یابد بیمار باید نوشیدنی بیشتری میل كند و آب بهترین نوشیدنی است.

انسولین و گلوكاگن نباید در معرض سرمای شدید قرار گیرد در صورت فعالیت جسمی بیش از حد معمول روزانه ، ممكن است هیپوگلیسمی شبانه به وجود آید برای پیشگیری لازم است مواد غذایی بیشتری مصرف شود. نوارهای اندازه‌گیری قند خون باید دور از رطوبت باشد.

اختلاف ساعت مبداء و مقصد را هنگام تزریق در نظر بگیرید و برای سفرهای طولانی ، حتما قبل از سفر با پزشك خود مشورت كنید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha