براساس نتایج یک تحقیق جدید؛ خروپف طولانی مدت در شب به عنوان یک فاکتور خطرناک برای مرگ زودرس در میان افرادی است که قبلا سکته کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر « کارل ای فرانکلین » از دانشگاه UMEA سوئد و همکارانش جهت بررسی این موضوع که آیا خروپف شبانه که در بیمارانی که قبلا سکته داشتند ایجاد و یا تاثیری در مرگ زودرس آنها دارد، در یک دوره طولانی مدت در سال‌های 1995 تا 1997 به بررسی 132 فردی که سکته کرده‌اند، پرداختند.

صدای خروپف همه بیماران در شب به مدت 3 هفته پس از سکته‌شان ضبط شده و به مدت 10 سال تحت کنترل قرار گرفتند.

تعداد116 نفر از بیمارن (88 درصد آنها) در طول دوره بررسی فوت كردند که این تعداد شامل تمتم بیمارانی بودند که دارای خروپف مسدود کننده بودند که در آن نفس توسط بافت‌های هوایی کولاپسینگ محدود می‌شود، 96 درصد آنها خروپف شبانه مرکزی که در آن تنفس توسط دخالت مغز کنترل می‌شود و 81 درصد بیماران بدون انواع فوق از خروپف بودند.

آمار مرگ ومیر در خروپف مسدود کننده، 76 درصد بیشتر از بیماران بدون خروپف بود به نظر می‌رسید که خروپف شبانه مرکزی، تاثیری در مرگ ومیر ندارد.

دکتر فرانکلین افزود: کاهش میزان اکسیژن در خون و افزایش خطر گرفتگی قلبی از علل اصلی مرگ و میر در بیماران سکته‌ای همراه با خروپف شبانه است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha