دانشمندان بین المللی کشف کردند که اولین سرخپوستان آمریکا 20 هزار قبل از آسیای شمال شرقی به شمال و جنوب آمریکا رسیده اند و 95 درصد جمعیت سرخپوست آمریکا از 4 مرد و 6 زن شکل گرفته اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، یک تیم بین المللی به سرپرستی دانشگاه پاویا و پروجا در ایتالیا که نتایج تحقیقات خود را در مجله Plos One منتشر کرده اند، کشف کردند که سرخپوستان آمریکا اصلیت آسیایی دارند و 20 هزار سال قبل از آسیای شمال شرقی به شمال و جنوب قاره جدید مهاجرت کرده اند.

این گروه از دانشمندان با تجزیه DNA میتوکندریال سرخوپوستان آمریکا کشف کردند که 95 درصد از تمام جمعیت بومی این قاره چهار خط تکاملی پدری و شش خط تکاملی مادری دارند. این بدان معنی است که 95 درصد از جمعیت بومی آمریکا از 4 مرد و 6 زن که در یک تاریخ از آسیا به آمریکا مهاجرت کرده اند، شکل گرفته اند. میتوکندریال اندامکی است که داخل آن بیشتر واکنشهای متابولیکی سلول اتفاق می افتد.

این محققان با جمع آوری بیش از 200 ژنوم میتوکندریال نشان دادند که این مهاجرت نه تنها یک منشاء مشترک دارد بلکه در حدود 10 هزار پیش از آنچه که تاکنون تصور می شد، روی داده است.

این اطلاعات ژنتیکی همچنین منطبق بر تاریخ رادیوکربنی قدیمی ترین بقایای فسیلی به دست آمده در آمریکای جنوبی است که قدمتی برابر با 20 هزار سال دارند.

در حقیقت مهاجرت سرخوپوستان از آسیا به آمریکا پس از آخرین عصریخبندان روی داده است، این درحالی است که تاکنون تصور می شد این جمعیت در حدود 11 هزار پیش به قاره نو مهاجرت کرده اند.

این نتایج در شرایطی به دست آمده است که چندی قبل دانشمندان دانشگاه فلوردیدا زمان مهاجرت این افراد را 40 هزار سال قبل و در فاصله زمانی مختلف محاسبه کرده بودند.
 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha