بررسی ها نشان داده استفاده از دارو در درمان افسردگی فقط تا 37 درصد موثر است، و به منظور درمان قطعی بهتر است از روش‌های ترکیبی استفاده شود.

به گزارش  سلامت نیوزبه نقل از رویترز تحقیقات  نشان می دهد که صرفا" استفاده از قرصهای ضد افسردگی و کنترل کننده اعصاب نهایتاً تا 37 درصد موثر است و برای درمان نیاز به روشهای ترکیبی متخصصان نیز می باشد.

بنابر همین گزارش با وجود این که افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روحی بوده اما  در بیش از دو سوم بیماران قابل درمان است فقط نیاز به درمانهای دارویی و کلامی دارد .

برای درمان قطعی افسردگی گاهی باید از چندین شیوه درمانی دارویی و کلامی استفاده نمود که پیگیری این شیوه ها تا حصول به نتیجه قطعی زمان بر است.

محققان روی بسیاری از بیماران افسرده مطالعه کردند و به این نتیجه رسیدند که نه شیوه دارویی و نه شیوه کلامی به خودی خود و به طور کامل موجب درمان نمی شود.

در هر یک از شیوه ها بیماری تا حدی تحت کنترل در خواهد امد اما بیماران نمی توانند صرفاً با مصرف قرص یا صحبت با مشاور به کلی درمان شوند و باید شیوه های مناسب آنها به تشخیص پزشک متخصص ترکیب شود.

بسیاری از بیماران به اشتباه تصور می کنند که با استفاده از چند قرص به محض اینکه علائم بیماری  برای مدت محدودی از بین رفت ادامه شیوه های درمانی لزومی ندارد و در این شرایط است که امکان عود مجدد و شدیدتر بیماری وجود دارد.

به همین دلیل است که بسیاری از بیماران مبتلا به افسردگی به دلیل عدم رعایت کامل موارد لازم در طول عمر خود چندین بار مبتلا به این بیماری می شوند زیرا به طور کلی ریشه کن نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha