مدیرعامل انجمن صرع در آستانه سفرهای نوروزی با تاكید بر این كه بیماران مصروع باید داروهایشان را در حین سفر همراه داشته باشند، گفت: این بیماران باید به اندازه كافی استراحت كنند، زیرا كم خوابی از عوامل تشنج در این بیماران به شمار می رود.

دكتر قره گزلی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این كه بیماران مصروع نیازمند مراقبت‌های خاص هستند، گفت: نكته قابل توجه در این بیماران، همراه داشتن دارو به هنگام مسافرت در تعطیلات نوروز است. همچنین به دنبال مصرف داروها به هیچ عنوان نباید شب زنده داری كرده و تا دیروقت بیدار بمانند.


وی با تاكید بر حفظ اعتدال در مصرف تنقلات در ایام نوروز اظهار كرد: چنانچه بیماران مصروع در مصرف آجیل و شیرینی افراط كنند، دچار مشكلات روده‌ای شده و در نهایت در جذب دارو مشكلاتی برای آنها اایجاد می‌شود.


دكتر قره گزلی ادامه داد: همچنین زیاده‌روی در مصرف مواد غذایی مرسوم ایام نوروز باعث عوارض گوارشی مانند اسهال و استفراغ شده و مانع مصرف دارو ‌می‌شود كه در نهایت تشنج بیمار از كنترل خارج می‌شود.


مدیرعامل انجمن صرع با بیان این كه بیماران باید از مصرف مواد غذایی كه نسبت به آنها آلرژی دارند، پرهیز كنند، خاطرنشان كرد: در تعطیلات نوروز، پزشك به سهولت در دسترس افراد بیمار قرار ندارد، بنابراین این بیماران باید مراقب سلامتی خود بوده تا دچار عارضه‌ای نشوند.

وی افزود: بیماران مصروع باید كم خوابی نداشته باشند، زیرا كم خوابی در این بیماران به عنوان یكی از عوامل تشنج زا محسوب می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha