یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10075

رییس ستاد مركزی خیرین سلامت كشور گفت: با اشاره به تاكیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مشاركت دادن مردم در امور بهداشت و سلامت جامعه،‌ مجمع خیرین سلامت كشور با حضور جمعی از اصناف، پزشكان و آحاد مختلف جامعه تشكیل و در سراسر كشور مجمع خیرین سلامت استان‌ها نیز در حال شكل گیری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سیدرضا نیری،‌ افزود: در برنامه‌های این مجمع مقرر شده است در هر بیمارستان تعدادی از خیرین شناخته شده به عنوان هیات امنای مردمی بیمارستان فعالیت كنند.

وی اضافه كرد: در حال حاضر در تهران هیات امنای مردمی در بیمارستان‌های سینا، شریعتی، امیراعلم، رازی، بهارلو، ولیعصرو بیمارستان امام خمینی(ره) تشكیل و تاكنون نزدیك به 200 میلیارد ریال تعهدات خیرین جهت امور مربوط به این 6 بیمارستان تامین شده كه 100 میلیارد آن مربوط به بیمارستان رازی است.

مشاور وزیربهداشت خاطرنشان كرد: با هماهنگی مجمع اصناف تهران مقرر شده است تا مجمع خیرین استان تهران نیز به زودی تشكیل شود.

نیری در مورد حمایت‌های وزارت بهداشت از خیرین اظهار كرد: وزیر بهداشت قول داده است تا در هر پروژه درمانی كه خیرین مشاركت نمایند 60 درصد هزینه‌های آن پروژه توسط وزارت بهداشت و درمان تامین شود.

وی، بحث پیشگیری را از امور مهم بهداشت و درمان عنوان كرد و افزود: در نظر داریم با تشكیل تیم‌هایی در مناطق محروم كشور از شیوع بیماری‌ها در این مناطق جلوگیری كنیم.

رییس ستاد مركزی خیرین سلامت كشور با اشاره به مشكلات پیش روی مجمع خیرین سلامت كشور از مجلس شورای اسلامی و دولت خواست تا با تصویب قوانینی زمینه مشاركت بیشتر مردم در امور بهداشت و درمان را فراهم كنند.


نیری با دعوت از متمكنین و نیكوكاران جهت مشاركت در امور بهداشت و درمان، تصریح كرد: خیرین می‌توانند جهت مشاركت با شماره تلفن‌های 81634106 و 88764685 تماس و یا به آدرس تهران، ‌خیابان ایرانشهر، ساختمان امور مجلس وزارت بهداشت و درمان طبقه چهارم مراجعه كنند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha