یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10076

مدیر كل سلامت اجتماعی، ‌روانی و اعتیاد وزارت بهداشت نسبت به وجود مواد مخدر در كپسول‌های گیاهی ترك اعتیاد هشدار داد واعلام كرد: هیچ داروی گیاهی برای ترك اعتیاد وجود ندارد.

دكتر محمد باقر صابری زفرقندی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وجود كپسول‌هایی در برخی عطاری‌ها تحت عنوان داروی گیاهی درمان ترك اعتیاد گفت: این در حالی است كه تاكنون هیچ درمان گیاهی برای ترك اعتیاد شناخته نشده و این قبیل داروها مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

وی، فروشندگان داروهای گیاهی درمان ترك اعتیاد را افرادی سودجو خواند و توضیح داد: به تازگی این داروها به صورت بسته‌های پستی و در ازای دریافت مبالغ كلان برای افراد ارسال می‌شود.

مدیر كل سلامت اجتماعی، روانی و اعتیاد وزارت بهداشت در این رابطه به نتایج برخی تحقیقات اشاره و اظهار كرد: بر این اساس، به نظر می‌رسد كه درصد بالایی از كپسول‌های گیاهی ترك اعتیاد حاوی مواد مخدر هستند.

نیروی انتظامی و صنف عطاران با مراكز فروش داروهای گیاهی ترك اعتیاد برخورد كنند

زفرقندی با تاكید بر این كه نقش وزارت بهداشت در این رابطه تنها به اطلاع رسانی خلاصه می‌شود، از نیروی انتظامی و صنف عطاران خواست تا با مراكز فروش این قبیل داروها برخورد كنند.

مدیر كل سلامت اجتماعی، روانی و اعتیاد وزارت بهداشت با تاكید بر اینكه سم زدایی بخش كوچكی از درمان اعتیاد را تشكیل می‌دهد به ایسنا ‌گفت: براساس مبانی علمی،‌ درمان اعتیاد، طولانی مدت و نیازمند مدیریت علائم ترك است و در درمان این بیماری اجتماعی پی‌گیری و ماندگاری نقش اساسی دارد كه به طور قطع این امر با استفاده از دارو به تنهایی ممكن نیست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha