پژوهشگران اعلام كردند: پزشكان باید تجویز آنتی‌بیوتیك برای عفونت‌ معمولی سینوزیت را متوقف كنند؛ چرا كه این داروها با چنین عفونت‌هایی كارآیی ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد كه در انگلیس برای حدود 90 درصد از بیماران مبتلا به سینوزیت، آنتی‌بیوتیك تجویز می‌شود.

تحلیل‌های صورت گرفته بر روی 9 آزمایش منتشر شده در مجله علمی لانست نشان می‌دهد كه اگر فردی بیش از هفت روز مبتلا به بیماری سینوزیت باشد، مصرف آنتی‌بیوتیك‌ها تاثیری در بهبود حال وی نخواهد داشت.

سینوزیت عبارت از عفونت سینوس‌های گونه و پیشانی است. سینوس‌ها گروهی از حفره‌های پر از هوا هستند كه در اطراف چشمها و بینی قرار گرفته‌اند. این حفره‌ها سبب سبك شدن استخوان‌های جمجمه و تشدید صوت در سر می‌شوند.

عفونت سینوس در شیرخواران نادر است، زیرا سینوس‌ها در این كودكان هنوز تكامل كافی نیافته است؛ اما در بچه‌هایِ بزرگتر، سینوزیت همراه با علائمی مثل سرماخوردگی، سرفه یا گلودرد دیده می‌شود.

از آنجایی كه سینوس‌ها با مخاط بینی پوشیده می‌شوند و با حلق فوقانی نیز ارتباط دارند، عفونت این مناطق (بینی و حلق) می‌تواند به راحتی به سینوس‌ها منتقل شود.

همچنین چون سینوس‌ها از طریق سوراخهایی در حفره‌های بینی باز و تخلیه می‌شوند، در هنگام سرماخوردگی كه مخاط بینی ملتهب می‌شود ممكن است این سوراخها بسته شده و احتمال عفونت سینوس‌ها افزایش یابد.

ترشح زرد – سبز بینی می‌تواند علامت سینوزیت باشد. در ضمن سینوزیت در صورت عدم درمان می‌تواند به نوع مزمن تبدیل شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha