دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10103

یک متخصص تغذیه توصیه کرد: افراد مبتلا به فشار خون بالا از مصرف آجیل‌های بوداده و نمك سود شده پرهیز کنند.

دکتر حسن مظفری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که آجیل دارای مواد غذایی مختلف و انواع متنوعی از قبیل انواع مغزها، کشمش، خشکبار، پسته و بادام به دو شکل بو داده و خام می‌باشد، اظهار کرد: از آنجا که انواع مغزهای موجود در آجیل برای سلامتی مفید است، چربی موجود در آجیل‌ها نیز برای سلامتی مضر نبوده و همچنین دارای امگا 3 و ویتامین‌های مختلفی می‌باشند.

وی افزود: مغز پسته و گردو در بین آجیل‌ها دارای مقادیر زیادی از املاح مواد غذایی و چربی‌های مفید برای سلامتی هستند.

دکتر مظفری در زمینه اثرات سوء آجیل بر سلامتی خاطرنشان كرد: برخی از انواع آجیل‌ها به صورت بو داده و نمک سود هستند که برای افراد با فشار خون بالا مضر بوده و باید از مصرف این نوع آجیل‌ها پرهیز شود.


وی، همچنین در خصوص مواد حساسیت زای موجود در برخی از انواع آجیل تصریح کرد: بعضا بادام زمینی موجود در آجیل می‌تواند در بعضی افراد حساسیت ایجاد کند و مشکلاتی از قبیل ایجاد خارش، کهیر و حساسیت‌هایی در دستگاه گوارش ایجاد نماید.


وی با بیان این که مغزهای موجود در آجیل دارای چربی زیادی است، توصیه کرد: افرادی که نگران افزایش وزنشان هستند باید در مصرف آجیل احتیاط کنند؛ چرا که مصرف بیش از حد آجیل سببب افزایش وزن خواهد شد.


این متخصص تغذیه با تاكید بر این که آجیل‌ها را باید از مكانهای معتبر خریداری كرد، افزود: افراد باید در خرید آجیل دقت نمایند که عاری از آلودگی باشد؛ چرا که در غیر این صورت سبب بروز بیماری‌های قارچی و میکروبی در فرد می‌شود.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان خاطرنشان كرد: در صورتی که آجیل آلودگی داشته باشد اثرات منفی بر روی سلامتی دارد. به عنوان مثال؛ در صورتی که پسته در شرایط مناسب نگهداری نشود، می‌تواند منجر به ایجاد سرطان شود كه در غیر این صورت این ماده غذایی نقش موثری در پیشگیری از بروز سرطان دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha