پس از گذشت 12 روز از دوره دوم طرح ملی واكسیناسیون در برابر هپاتیت ب رییس مركز مدیریت‌ بیماریهای وزارت بهداشت اعلام كرد: طی این روزها تنها 50 درصد تهرانی‌ها برای واكسیناسیون به مراكز درمانی مراجعه كردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر محمدمهدی گویا در حاشیه نشست خبری هفته سلامت تعداد كل متولدین سال 69 را كه در این دوره در برابر هپاتیت ب واكسینه می‌شوند یك میلیون و 720 هزار نفر برشمرد و با بیان این كه تاكنون بیش از یك میلیون و 112 هزار نفر این واكسن را دریافت كرده‌اند، گفت: متاسفانه در تهران این میزان در حدود بیش از 50 درصد بوده كه راضی كننده نیست.

وی یكی از دلایل مراجعه تهرانی‌ها به مركز درمانی به منظور دریافت واكسن هپاتیت ب را تبلیغات كم در زمینه فراخوان مردم برای تزریق این واكسن دانست و اظهار كرد: امسال به علت برپایی انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، متاسفانه تبلیغات واكسیناسیون هپاتیت ب كمرنگ‌تر از دوره پیش انجام شد.

رییس مركز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت از سوی دیگر تصریح كرد: البته به نظر می‌رسد، تعداد بیشتری از مردم استان تهران پیش از انجام طرح ملی واكسن هپاتیت ب را تزریق كرده باشند و این دلیلی برای مراجعه كم آنها در دومین دوره از طرح ملی واكسیناسیون هپاتیت ب محسوب می‌شود.

گویا پیش بینی كرد تا پایان زمان واكسیناسیون هپاتیت ب یعنی 29 اسفند ماه یك میلیون و 200 هزار نفر برای تزریق واكسن مراجعه كنند.


وی افزود: بر اساس برآوردها، 15 درصد از متولدین سال 69 پیش از این مورد واكسیناسیون هپاتیت ب قرار گرفته‌اند.

وی با تاكید بر لزوم واكسیناسیون هپاتیت ب برای افراد اعلام شده از آن دسته از افرادی كه تاكنون برای واكسیناسیون مراجعه نكرده‌اند درخواست كرد كه در این دو روز باقی مانده اقدام به تزریق واكسن هپاتیت ب كنند.

رییس مركز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: همچنین پس از 15 فروردین ماه نیز منتظر كسانی كه موفق به دریافت این واكسن نشده‌اند، خواهیم بود.

گویا از سوی دیگر به انجام موفقیت آمیز واكسیناسیون هپاتیت ب در برخی استانهای كشور اشاره و اضافه كرد: در استان سیستان و بلوچستان و كرمان 95 درصد، آذربایجان شرقی، غربی، زنجان و خراسان بیش از 80 درصد افراد واجد شرایط واكسن هپاتیت ب را دریافت كردند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha