بر اساس یافته‌های پژوهشگران، بازی كردن در یك تیم فوتبال می‌تواند به مردان كمك كند تا در زندگی اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند و با شور و شوق بیشتری زندگی كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی بی‌بی‌سی ،این پژوهش جدید كه در دانشگاه ناتینگهام انجام شده نشان می‌دهد كه ورزش می‌تواند در آن دسته از مردان كه از مشكلاتی مانند افسردگی رنج می‌برند، باعث بهتر شدن وضعیت سلامت روحی شود.
این پژوهش با زیر نظر گرفتن بیش از  ۱۰۰ مرد كه در شمال غرب انگلستان در تیمهای لیگ بازی می‌كنند، انجام شد.
آلن پرینگل پژوهشگر ارشد گفت یكی از فواید بازی مداوم فوتبال، دوستی‌هایی است كه مردان با هم تیمی‌های خود دارند.
وی افزود: افسردگی باعث سستی و انزوا در مردم می‌شود، اما كسانی كه بطور معمول تمایلی به خروج از خانه ندارند، به فوتبال علاقه دارند.
این پژوهشگر معتقد است فوتبال نقش یك روان درمانی نامحسوس را ایفا می‌كند ، و بسیاری از مردانی كه در این پژوهش شركت داشته اند، از اعتماد به نفسی كه از همكاری با تیم خود و مقابله با رقبا بدست آورده اند، سخن گفته اند  ۹۰ درصد این افراد احساس می‌كنند از زمانی كه به یك تیم پیوسته‌اند شرایط سلامت روحی آنها بهتر شده است و بیش از  ۷۰ درصد آنها گفه‌اند كه اكنون بیش از پیش به آینده امیدوارند.
آلسون كری سخنگوی موسسه خیریه مایند كه در زمینه ارتقاء سلامت روحی در انگلستان فعالیت می‌كند، نیز در تایید شواهد به دست آمده گفت: اگر خسته و نا امید هستید، ورزش و تمرین در خارج از خانه راهی عالی برای تقویت سلامت روحی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha