چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 101898

سلامت نیوز : هنگامی که احساسات منفی را تجربه می کنید برای آرامش بیشتر می توانید خوراکی ها را بخورید و از برخی از آنها پرهیز کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  سایت برترین ها ؛ غذاها و عناصر موجود در آنها بر روحیه افراد تاثیری مستقیم دارند. بنابراین، در این مطلب می گوییم چه وقت هایی چه غذاهایی را بخورید و از کدامیک اجتناب کنید.

کم‌انرژی بودن

صبحانه میل کنید. هرگز وعده صبحانه را فراموش نکنید. اگر زمان برای تهیه غذا ندارید، به یک کاسه شیر و کورن‌فلکس، نان و پنیر و گردو یا خوراکی های ساده و نپختی اکتفا کنید. بر اساس تحقیقاتی که در سال 2011 میلادی انجام شد، خوردن غلات هنگام صبح باعث می شود تا فرد احساس پرانرژی بودن داشته باشد. شاید دلیل آن نیز این است که حبوبات و غلات به گوراش بهتر  کمک شایانی می کنند.

هنگام عصبانیت

هنگامی که از عصبانیت قرمز می شوید، خوراکی های سبز میل کنید. نوشیدن چای در کاهش عصبانیت موثر است اما ترجیحا چای سبز را انتخاب کنید. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های تنظیم کننده حالات روحی انسان است که به آن EGCG گفته می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2012 میلادی، هر چه میزان EGCG در بدن بیشتر باشد، آرامش فرد نیز بیشتر خواهد بود. مغز افرادی که چای سبز زیادی می نوشند، به آنها آرامش را تلقین می کند.

داشتن احساسات منفی

برای برطرف کردن احساسات منفی و بروز واکنش های بی فکرانه و ناخوشایند، شاید دوست داشته باشید به سمت خوراکی های مور علاقه خود همچون یک کاسه بزرگ بستنی، چیپس یا شکلات بروید. اما به شما توصیه می کنیم این کار را انجام ندهید زیرا پس از خوردن آنها آرام که نمی شوید هیچ، برای خوردن این همه خوراکی مضر احساس گناه و عذاب وجدان پیدا خواهید کرد. در این مواقع بهتر است موسیقی آرامش‌بخش بگذارید. این راهکار هیچ کالری اضافه و چربی مضر نیز ندارد.
 
بی انگیزه بودن

شاید تصور کنید وقتی بی صدا جلوی تلویزیون نشسته اید و مدام دهانتان در حال جنبیدن است، بتوانید آرامش خود را به دست بیاورید. اما این طور نیست. ریزه خواری های عصبی موجب آرامش نمی شوند و بهترین کار این است که هنگام بی انگیزه بودن، پیاده روی کنید. یا حتی ورزش کردن نیز در افزایش انرژی بدنی و روحی فرد تاثیر بسیاری دارد.

هنگام اضطراب

پاستا یا ماکارونی گندمی که سرشار از منیزیوم است، باعث کاهش هورمون های استرس در بدن می شود. ماهی سالمون با داشتن اسیدهای چرب مفید همچون امگا 3 نیز باعث کاهش نشانه های اضطراب و نگرانی است. سالاد سبزیجات سبز همچون کلم، میوه و سبزیجات تازه ای که ویتامین C دارند نیز در کاهش اضطراب بسیار موثر هستند.

هنگام بی حالی و تنبلی

هنگامی که در محل کار فعالیت بالای دارید، قند خون شما پایین می آید. برای حفظ انرژی خود باید غذاهای فیبردار و پروتئین‌دار مصرف کنید تا فشار خون شما را تنظیم کنند که آخر روز دچار بی حالی نشوید. کمبود خواب باعث ایجاد بی نظمی در ترشح هورمون های بدون و میزان اشتها می شود و در نتیجه آن به کربوهیدرات و قند بیشتر نیاز دارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha