پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10191

گروهی از دانشمندان آمریکایی ارتباط میان ابتلا به پارکینسون در سنین سالمندی و استفاده از سموم آفت کش را تائید کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، محققان مرکز پزشکی دانشگاه دوک و مرکز عالی تحقیقات پارکینسون دانشگاه میامی که نتایج یافته های خود را در مجله  Bmc Neurology منتشر کرده اند، با بررسی بیش از 300 بیمار که بدون داشتن ریشه خانوادگی مبتلا به پارکینسون شده بودند و بیش از 200 نفر از خویشاوندان این بیماران ارتباط میان استفاده از سموم آفت کش و ابتلا به این بیماری را تائید کردند.

در این تحقیقات شرکت کنندگان در یک مصاحبه تلفنی شرکت کردند و به سوالاتی از قبیل اینکه آیا در منطقه ای سکونت دارند که در آنجا از سموم آفت کش استفاده می شود و یا در کارخانه تولید این مواد کار می کنند و آیا از آب کنترل شده و یا تصفیه نشده می نوشند یا خیر، پاسخ دادند.

برپایه این پاسخها این محققان کشف کردند افرادی که در معرض سموم آفت کش به خصوص مواد آلی با ترکیبات کلرات و مواد آلی با ترکیبات فسفات قرار داشته اند با افزایش خطر ابتلا به پارکینسون در حدود یک برابر و نیم مواجه هستند.

در این خصوص این دانشمندان توضیح دادند: "سموم مورد بررسی در این تحقیق و دیگر سموم انگل کش می توانند به عنوان یکی از فرایندهای بیولوژیکی مسئول توسعه پارکینسون معرفی شوند."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha