سلامت نیوز : نشست مشترک مدیران ارشد دفتر منطقه شرق مدیترانه سازمان جهانی بهداشت با مدیران وزارت بهداشت جهت تصویب و نهایی‌سازی پیش نویس برنامه‌های مشترک وزارت بهداشت با سازمان جهانی بهداشت برای دو سال 15-2014 برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این نشست‌ها در خصوص اولویت‌های وزارت بهداشت و زمینه‌های موجود جهت همکاری متقابل و نیز ارتقاء همکاری‌های موجود بحث و تبادل نظر شد.

براساس این گزارش، از جمله مهم ترین محورهای مورد بحث در این نشست می توان به مواردی از جمله پوشش همگانی سلامت، عدالت در دسترسی به خدمات یکپارچه و با کیفیت سلامت، تامین مالی سلامت و کاهش هزینه‌های درمانی از جیب مردم، همکاری‌های گروه 5، مدیریت بیمارستانی و تقویت سیستم پایش و ارزشیابی برنامه‌های مشترک اشاره کرد.

بنا بر این گزارش، این نشست با حضور دکتر ثمین صدیقی مدیربخش توسعه سیستم سلامت و دکتر گابریل ریدنر مشاور منطقه‌ای در زمینه ایدز دفتر منطقه منطقه شرق مدیترانه سازمان جهانی بهداشت و دکتر جیهان طاویلا نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران و مدیران ارشد وزارت بهداشت برگزار شد.

گفتنی است، در این نشست دو روزه که در آذر ماه سال جاری برگزار شد علاوه بر جلسات و کارگروه های تخصصی، نمایندگان سازمان جهانی بهداشت دیدارهای جداگانه ای با معاونان بهداشت و درمان، رئیس سازمان غذا و دارو، رئیس شورای سیاست گذاری سلامت، مشاور عالی وزیر در امور اقتصاد سلامت، مدیر کل امور بین الملل و نیز نمایندگان صندوق کودکان ملل متحد و صندوق جمعیت ملل متحد، برنامه عمران ملل متحد و هماهنگ کننده کشوری مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در جمهوری اسلامی ایران داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha