سلامت نیوز : یک متخصص داخلی به افرادی که از بیماری زخم معده رنج می‌برند، توصیه کرد: این افراد بهتر است داروهای ضدالتهاب مثل آسپیرین و بروفن مصرف نکنند.

دکتر محمد علی حافظی در گفت وگو با (ایسنا)، گفت: هلیکوباکترپیلوری، باکتری‌ است که علت اصلی بسیاری از زخم‌هاست. این باکتری سیستم محافظتی معده و ابتدای روده باریک را ضعیف می‌کند که آنزیم‌های گوارشی ترشح شده توسط این اعضا باعث تخریب جداره‌ معده و ابتدای روده‌ باریک می‌شود.

این متخصص داخلی درباره علائم زخم اظهار کرد: این علائم شامل دردهای شکمی با احساس سوزش و دردی که بعد از گذشت 2 تا 3 ساعت از خوردن غذا، درد هنگام خالی بودن معده و یا درد در نیمه شب، سوء‌هاضمه، تهوع، کاهش اشتهاست که در افراد علائم و شدت آن‌ها متفاوت است.

وی ادامه داد: سابقه فامیلی، بالا رفتن سن، دردهای مزمن با مصرف طولانی مدت مُسکن، مصرف الکل، دیابت وعدم کنترل رژیم غذایی، استرس زیاد، نوشیدن زیاد قهوه و سیگار کشیدن، از جمله فاکتورهای خطری هستند که بدن را مستعد این بیماری می‌کنند.

وی در این رابطه افزود: تنها درمان آن جراحی فوری است و تاخیر در مراجعه به بیمارستان و تشخیص می تواند به عفونت شدید و حتی مرگ منجر شود.

این متخصص داخلی به افرادی که از بیماری زخم معده رنج می‌برند، توصیه کرد: این افراد بهتر است که از مصرف سیگار و الکل خودداری کنند و داروهای ضدالتهاب مثل آسپیرین و بروفن را نیز مصرف نکنند.

حافظی ادامه داد : بیماران بهتر است از مصرف مواد غذایی حاوی کافئین مثل قهوه و چای پررنگ و نوشابه سیاه خودداری کنند، البته به مقدار کم و با معده پر می‌توانید از آنها استفاده کنید. همچنین غذاهای تند و ادویه دار نیز مصرف نشود چرا که باعث سوزش معده می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha