چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 101923

سلامت نیوز : طبق گزارش «مرکز تحقیقات دارویی و تولید‌کنندگان دارو» در آمریکا، تقریبا 400 نوع داروی جدید برای مقابله با بیماری‌های عفونی در شرکت‌های دارویی این کشور در حال تولید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ طبق این گزارش این 400 داروی جدید برای درمان انواع عفونت‌های ویروسی، باکتریایی، قارچی و انگلی مورد استفاده خواهند بود.

تا دهه 1920 میلادی بیماری‌های عفونی از عوامل اصلی مرگ و میر در آمریکا بودند. در حال حاضر واکسن‌ها و داروهای ضدمیکروبی متنوعی برای مقابله و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها کشف شده‌ و کاربرد دارند اما برخی از عفونت‌های مقاوم به دارو وجود دارند که همچنان تهدیدی بسیار جدی برای انسان‌ها محسوب‌ می‌شوند.

طبق گزارش «مرکز تحقیقات دارویی و تولید‌کنندگان دارو» آمریکا، تولید این داروها و واکسن‌های جدید که در درمان بیماری‌های عفونی کاربرد خواهند داشت تحت نظارت سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) انجام می‌شود و بررسی‌های آزمایشگاهی آنها روی نمونه‌های انسانی در حال انجام است.

این محصولات جدید شامل داروهایی برای درمان شایع‌ترین و در عین حال مقاوم‌ترین نوع عفونت هپاتیت C، داروی ضدمالاریا، آنتی‌بیوتیک جدید برای درمان باکتری «استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی‌سیلین» و نیز شیوه درمانی جدید برای متوقف ساختن روند انتشار ویروس آبله به سلول‌های دیگر می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha