سلامت نیوز : یک متخصص اطفال گفت: خود درمانی و انجام کارهایی مثل «تول» از جمله باورهای غلطی است که توسط برخی افراد با فوت کردن در بینی کودک، میکروب‌های موجود در دهان خود را وارد بدن کودک می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ فرید ایمان‌زاده، دبیر علمی نهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان در حاشیه این کنگره در جمع خبرنگاران گفت:

ورود افراد غیر متخصص و انجام درمانهای غلط از جمله مسائلی است که طب کودکان با آن درگیر است.

وی گفت: واکسن آنفلوآنزا برای همه افراد الزامی نیست و افرادی که سرماخوردگی‌های مکرر دارند یا دچار بیماری‌های صعب‌العلاج یا بیماری‌های سخت هستند؛ همچنین افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند و مقاومت بدنشان تضعیف شده است باید از واکسن فلج اطفال استفاده کنند.

دبیر علمی نهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان گفت: کودکانی که آلرژی شدید به تخم‌مرغ دارند نباید واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند چرا که دچار شوک می‌شوند و اگر قرار است این واکسن را دریافت کنند باید تحت نظر و در بیمارستان این کار انجام شود.

وی ادامه داد: واکسن آنفلونزا برای نوزادان زیر 6 ماه ممنوع است و بعد از 6 ماه می‌توان این واکسن را دریافت کرد و بهترین زمان تزریق این واکسن اول مهر است.

وی به چالش‌های پیش‌رو در بحث بیماری‌های کودکان اشاره داشت و تصریح کرد: اضطراب والدین به خصوص مادران از جمله مسائلی است که به کار ما لطمه می‌زند، مثلاً در دل‌درد کودکان که در بسیاری موارد به اضطراب مربوط می‌شود و صبح‌ها هنگام رفتن به مدرسه دیده می‌شود تشویش مادران و القاء استرس می‌تواند این حالت را حتی در کودکان تشدید کند.

دبیر علمی نهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان خود درمانی و دیگر درمانی را از دیگر مواردی دانست که چالش بزرگ در امر درمان کودکان محسوب می‌شود.

ایمان‌زاده افزود: انجام عمل تول که گرفتن حلق و فشار به گلو در کودکان است و به واسطه فوت در بینی می‌خواهند چیزهایی که در گلوی بچه وارد شده، خارج کنند از جمله مواردی است که به سلامت کودک بیش از پیش ضربه می‌زند.

دبیر علمی نهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان تصریح کرد: تول از جمله باورهای غلطی است که توسط افرادی که متخصص نیستند انجام می‌شود و این افراد با فوت کردن در بینی کودک، میکروب‌های موجود در دهان خود را وارد بدن کودک می‌کنند و می‌توانند به هپاتیت B ،بیماری‌های عفونی، آنفلوآنزا و سایر آلودگی‌ها را به کودکان منتقل کنند.

ایمان‌زاده افزود: گلو جایی نیست که کوچکترین چیزی در آن گیر کند و من نمی‌دانم مردم چرا درگیر این باورهای غلط می‌شوند.

دبیر علمی نهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان اظهار امیدواری کرد که با آموزش و آگاهی، ورود افراد غیر متخصص و انجام درمان‌های غلط و دیگر درمانی کمرنگ شود.

وی به واکسیناسیون در ایران اشاره داشت و گفت: ایران در سطح منطقه مقام بالایی در امر واکسیناسیون دارد و به طور مرتب و منظم در این امر جلو می‌رود، اگر چه گاهی به واسطه مسائل تولید و عدم حمل و غیره با کمبود مواجه می‌شویم اما باید گفت که آمار فلج اطفال در ایران بسیار کم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
    0 0
    من یا 26 سال سن ته گلوم گاهی اوقات چیزی گیر میکنه در میارم خودمم تول گیری رو دیدم کلی آشغال و آلودگی بیرون میاد از گلوی بچه