سلامت نیوز : رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: برای رفاه حال زائران عتبات عالیات حدود ۶۰۰ تخته چادر برای استراحت و ارائه خدمات سلامت به زائران حسینی در مرزهای شلمچه،‌چزابه و مهران برپا شده است.

فرحناز رافع در گفت‌وگو با فارس از ارائه خدمات سلامت و اسکان به زائران حسینی در مرزهای مشترک ایران با عراق خبر داد و گفت: از شانزدهم آذر 468 تخته چادر و 240 نفر از داوطلبان هلال احمر در قالب طرح «خادمین حرم مهرورزی» در مرز شلمچه مستقر شده اند تا زائران بتوانند در طی مسیر و هنگام معطلی برای اخذ ویزا در این چادرها استراحت کنند.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر همچنین به استقرار سه دستگاه آمبولانس و 4 خودروی پشتیبانی در مرز شلمچه خبر داد و گفت: 8 هزار تخته پتو، 754 تخته موکت، 9 هزار وعده غذای گرم و 25 هزار بطری آب بین زائران در مرز شلمچه توزیع شده است.

به گفته رافع، داوطلبان هلال احمر از روز شنبه در مرز مهران مستقر خواهند شد و هم اکنون 27 داوطلب پزشک و امدادگر در مرز چزابه به همراه 90 تخته چادر مستقر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه چادرهای امدادی اطراف حرم حضرت معصومه، شاهچراغ و حرم امام رضا برای ارائه خدمات سلامت در ایام اربعین مستقر خواهند شد افزود: در ایام اربعین چادرهایی در راه‌های منتهی به مشهد مقدس برپا می‌شود تا زائرانی که با پای پیاده عازم هستند از خدمات سلامت،‌بسته‌های فرهنگی و بهداشتی،‌غذای گرم بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha