سلامت نیوز : رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران گفت: کودکان سیستان و بلوچستان و اطراف کرمان بالاترین آمار سوء تغذیه را به خود اختصاص داده‌اند و کودکان گیلانی و مازندرانی کمترین آمار سوء تغذیه را دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ غلامرضا خاتمی رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران و فوق تخصص گوارش کودکان در حاشیه نهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه سوء تغذیه هم در دنیا و هم در ایران کم شده است و دلیل آن آموزش خانواده‌ها و یادگیری نحوه تغذیه صحیح کودکان است.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران گفت: در گذشته حدود 13 تا 14 درصد کودکان ما دچار سوء تغذیه بودند که از سال 74 تا امروز این مقدار کمتر شده و به 6 درصد رسیده است.

وی علل سوء تغذیه را در عدم اطلاع خانواده از مواد غذایی و ترکیبات مورد نیاز کودکان ارزیابی کرد و گفت: عدم دسترسیی به غذا در بعضی از شهرها و فقر مالی و محروم ماندن کودک از تغذیه صحیح به سوء تغذیه کودکان منجر شده است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: سیستان و بلوچستان و اطراف کرمان آمار بیشتری از سوء تغذیه را در ایران دارند که آمار سوء تغذیه در استان‌های شمالی مثل مازندران و گیلان کمتر از سایر نقاط ایران است.

وی کمبود ویتامین A , D  و تا حدودی ویتامین B را در سیستان و بلوچستان از جمله کمبودهای سوء تغذیه‌ای کودکان عنوان کرد.

فوق تخصص گوارش کودکان ادامه داد: مکمل‌هایی چون AD و آهن باید تا دو سالگی به کودکان داده شود و بعد از آن دیگر نیازی نیست چرا که کودک باید با توجه به مواد غذایی نیازهای ویتامینی خود را دریافت کند.

خاتمی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر استفاده از مکمل‌هایی که امگا 3 دارند، گفت: اگر بدن کودکی این کمبود را داشته باشد باید از این مکمل‌ها استفاده کرد و گر نه اسید لینولنیک که در روغن گیاهی موجود است و جزو اسیدهای ضروری و تبدیل به امگا 3 می‌شود می‌تواند از طریق غذا دریافت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha