رییس گروه پیشگیری و مبارزه بابیماریهای مركز بهداشت خوزستان گفت:پیشگیری از نوع مزمن هپاتیت ب، مهمترین هدف در اجرای واكسیناسیون این بیماری به ویژه در مرحله دوم آن است.

دكتر "شهرام ترحمی" در جمع خبرنگاران با اعلام مرحله دوم واكسیناسیون هپاتیت ب شامل متولدین سال  ۶۹ از فردا اظهار داشت: نگرانی ما بیشتر در مورد نوع مزمن این بیماری است كه هیچ گونه علامتی ندارد.
وی افزود: نوع حاد این بیماری ظرف شش ماه بهبود می‌یابد، علامت دارد و اطرافیان می‌دانند كه باید چه اقداماتی انجام دهند.
ترحمی با اشاره به اینكه طبق آخرین آمار  ۱۱۲ هزار نفر از جمعیت خوزستان را متولدان سال  ۶۹ تشكیل می‌دهندد گفت: در مرحله اول از  ۸۵ هزار نفر گروه هدف  ۶۶ هزارو  ۹۷۴ نفر برای دریافت واكسن به مراكز بهداشتی، درمانی مراجعه كردند.
رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مركز بهداشت خوزستان افزود:
این میزان در خوزستان یك پوشش  ۷۹ درصدی را تشكیل داده و در میان دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور در جایگاه مناسبی قراردارد.
وی اظهار داشت: در مجموع سعی براین است كه  ۹۵ درصد جمعیت مورد هدف خوزستان ایمن شوند.
ترحمی ادامه داد: شهرستان اهواز به دلیل بزرگ بودن، نفوذ اطلاع رسانی در گروه هدف سخت تر است و افرادی زیادی از قبل در واحدهای خصوصی واكسن را دریافت كرده‌اند در نتیجه نیاز به فعالیت و اطلاع رسانی بیشتری دارد.
رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مركز بهداشت خوزستان اضافه كرد: كلیه متولدان  ۶۹ كه در مرحله اول موفق به دریافت واكسن نشده می‌توانند در مرحله دوم به مراكز بهداشتی درمانی استان مراجعه كرده كه این مرحله به عنوان مرحله اول برای آنان محسوب می‌شود.
وی گفت: آنها می‌توانند پس از یك ماه مرحله دوم و در مرداد ماه نیز مرحله سوم را دریافت كنند.
ترحمی ادامه داد: تمامی متولدان سال  ۶۸ نیز كه در پارسال موفق به دریافت واكسن نشده و یا كمتر از سه نوبت واكسن هپاتیت ب دریافت نموده‌اند نیزمی‌توانند برای اجرای واكسیناسیون هپاتیت ب در مرحله دوم مراجعه كنند.
رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مركز بهداشت خوزستان اظهارداشت: واكسن هپاتیت ب ضریب امنیت خوبی داشته و عوارض ناچیزی نسبت به دیگر واكسنها دارد.
وی گفت: مرحله دوم واكسیناسیون هپاتیت ب از  ۱۵ تا  ۲۴ فروردین در كلیه مراكز بهداشتی، درمانی و خانه‌های بهداشت خوزستان اجرا می‌شود.
ترحمی اظهارداشت: مرحله سوم نیز از  ۱۵ تا  ۲۴ مرداد اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha