سلامت نیوز : دبیر شورای عالی سلامت و امنیت غذایی از تشکیل اولین جلسه رسمی این شورا در دولت یازدهم در دی امسال با حضور رئیس جمهوری خبر داد و گفت: افزایش کیفیت شیرهای تولیدی و توزیعی در مدارس و کاهش روغن‌های مضر در کشور در دستور کار این جلسه است.

علیرضا دلاوری در گفت و گو با فارس،‌افزود: شورای عالی سلامت و امنیت غذایی عالی ترین جایگاه سیاستگذاری حوزه سلامت است که رئیس جمهوری،‌رئیس آن است و تعدادی از وزرا نیز اعضای این شورا هستند.

وی گفت: دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در وزارت بهداشت است. این شورا در زمان حاضر 3 کمیته تخصصی فعال دارد که شامل کمیته تغذیه و امنیت غذایی، کمیته عوامل محیطی موثر بر سلامت و کمیته بهداشت روان است.

وی ادامه داد: جلسات این کمیته های دائمی به صورت منظم با حضور افراد صاحبنظر برگزار می شود مثلاً جلسات کمیته تغذیه هر چهارشنبه برگزار می شود و در این حوزه به تدوین دستورالعملهای مناسبی برای بهبود کیفیت شیر، به خصوص کیفیت شیر مدارس و نیز کاهش اسید چرب و ترانس روغنهای مصرفی و نیز افزایش مصرف روغن زیتون در کشور رسیده است.

دبیر شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اضافه کرد: این دستورالعملها قرار است در اولین جلسه رسمی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که دی امسال با حضور رئیس جمهوری تشکیل می شود، تصویب و برای اجرا به دستگاهها ابلاغ شود، همچنین کارهای کارشناسی برای بهبود کیفیت نان در کشور نیز در این شورا در حال پیگیری است که در صورت نهایی شدن در جلسه رسمی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مطرح می شود.

دلاوری گفت: در کمیته عوامل محیطی موثر بر سلامت نیز مسائلی از قبیل تأثیر سیگنالها و ضد سیگنالها و به طور کلی امواج رادیویی بر سلامت انسان در حال بررسی است و در صورت تدوین یک دستورالعمل مشخص برای کاهش اثرات این امواج در شورای عالی سلامت مطرح می‌شود.

وی ادامه داد:‌ در حوزه بهداشت روان هنوز دستورالعمل خاصی که برای طرح در جلسه رسمی شورای عالی سلامت آماده باشد نداریم.

دبیر شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اضافه کرد: در حوزه توزیع شیر در مدارس قبل از تشکیل این شورا، رئیس جمهوری دستوراتی را صادر کرد اما قرار است موضوع افزایش شیرهای استریلیزه به جای پاستوریزه در مدارس که ماندگاری بالاتری دارند در جلسه شورای عالی سلامت تصویب شود.

وی در پاسخ به این پرسش فارس که آیا مصوبات قبلی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مانند جایگزینی کشمش و خرما به جای قند و شکر در ادارات پیگیری می شود،گفت: برخی از مصوبات قبلی این شورا ممکن است بر اساس شواهد علمی و اجرایی نبوده باشد و به همین علت در عمل نتوانستند به مرحله اجرا برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha