سلامت نیوز : رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: با امضای قراردادی که از سوی انجمن خدمات سلامت ایران منعقد شده، قرار است سالانه 10 هزار بیمار افغانی وارد کشور شود و خدمات درمانی دریافت کنند و این قرارداد احتمالاً تا سال آینده اجرایی می‌شود.


سعید عبدالحسینی در گفت‌وگو با فارس، گفت: انتخاب بیمارانی از کشور افغانستان به دلیل تقاضای زیاد آنها بوده است؛ از طرفی کشور افغانستان هم‌مرز و نزدیک به ایران است و بیماران به راحتی می‌توانند به کشور ورود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بیماران افغانی تعرفه درمانی ایران را قبول کرده‌اند، گفت: قرارداد ورود بیماران افغانی به کشور را امضا کرده‌ایم و احتمالاً تا سال آینده اجرایی می‌شود. بیشترین خدماتی که قرار است به این بیماران ارائه شود در حوزه زنان و ناباروری، ارتوپدی، جراحی قلب، پلاستیک، چشم و بیماری‌های کودکان است.

عبدالحسینی گفت: همچنین قرار است از کشورهای دیگری مانند عراق، ترکمنستان، تاجیکستان، آذربایجان، امارات و عربستان نیز قراردادهایی مشابه منعقد شود اما به دلیل اینکه حجم بیمار و تقاضایشان برای کشور ما کم است، فعلاً افغانستان در اولویت قرار دارد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی، همچنین از راه‌اندازی دهکده سلامت در مشهد خبر داد و گفت: ‌طرح اولیه آن را ارائه داده‌ایم و وزارت بهداشت باید آن را تأیید کند همچنین وزارت امور خارجه و کشور باید هماهنگی‌های لازم را انجام دهند چرا که در واقع منطقه آزاد سلامت قرار است راه‌اندازی شود.

عبدالحسینی گفت: برنامه‌ریزی را انجام داده‌ایم و اگر مقدمات کار تصویب شود به محض ابلاغ کار را شروع می‌کنیم؛ هزینه راه‌اندازی دهکده سلامت برآورد نشده اما پیش‌بینی می‌شود ظرف سه تا پنج سال آینده ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha