سلامت نیوز : بیمارستان فوق تخصصی رضوی توانست اولین گواهینامه بین‌المللی اعتباربخشی را در سطح پلاتینیوم به عنوان اولین بیمارستان در خاورمیانه و دومین بیمارستان در دنیا کسب کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سعید عبدالحسینی در نشست خبری‌ که به مناسبت دریافت گواهینامه بین‌المللی اعتباربخشی ACI از کشور کانادا برگزار شد، گفت: یکی از نقاط ضعف درمان ما حضور کمرنگ سلامت بر بحث گردشگری است و چند سالی است که با کمک وزارت بهداشت و انجمن خدمات سلامت ایران به دنبال ورود به بحث گردشگری رفته‌ایم.

وی ادامه داد: به همین منظور برای حضور در صحنه بین‌المللی نیازمند کسب گواهینامه‌های بین‌المللی بودیم که توانستیم ظرف یک سال، اعتبارنامه بین‌المللی کیفیت و خدمات بیمارستانی را از کشور کانادا دریافت کنیم. با دریافت این گواهینامه اولین بیمارستان در سطح خاورمیانه و دومین بیمارستان در دنیا معرفی شده‌ایم.

عبدالحسینی ادامه داد: بیمارستان فوق تخصصی رضوی تحت حمایت آستان قدس رضوی بالاترین امکانات تخصصی را ارائه می‌کند و تاکنون 70 کنگره تخصصی در سطح جهان برپا کرده است و در ارزیابی ACI کانادا در زمینه تکریم بیماران تجهیزات پزشکی به روز، جراحی، ارائه دارو توانسته پس از کشور اسلوانی رتبه اول را در منطقه در اولین حضور خود به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه در بحث گردشگری سلامت بیمارستان رضوی به تنهایی جوابگوی بیماران نیست، گفت: به دنبال آن هستیم تا بیمارستان‌های متعددی را در سراسر کشور در این عرصه فعال کنیم تا گواهینامه لازم را بگیرند و توریسم سلامت پذیرش کنند.

عبدالحسینی افزود: متأسفانه در حال حاضر شاهد ورود دلالان در عرصه توریسم سلامت هستیم این افراد بیمار را به بهانه پذیرش در بیمارستان‌های تخصصی و مدرن به کشور می‌آورند و با آنها قرارداد امضا می‌کنند اما در واقع به بیمارستان‌هایی می‌برند که کیفیت لازم را ندارند و زمانی که دچار عوارض می‌شوند سازمانی جوابگوی آنها نیست و در نتیجه این بیماران کیفیت ارائه خدمات را در کشور نامناسب ارزیابی می‌کنند. ما به دنبال نظارت بر این بخش هستیم.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: در زمینه نازایی، ارتوپدی، قلب، جراحی پلاستیک و چشم بیمارانی را از کشورهای تاجیکستان، ارمنستان، ترکمنستان، اکراین، کویت، امارات، بحرین و عربستان را شاهد هستیم که برای درمان به کشور مراجعه می‌کنند.

وی افزود: بین 30 تا 50 بیمار خارجی ماهانه به بیمارستان رضوی مراجعه می‌کنند که با تعرفه درمانی کشور ما درمان می‌شوند که این مسئله نامعقولی است چراکه نباید همان میزان که به مردم سوبسید می‌دهیم با این تفاوت ارز، به بیمار خارجی هم همان میزان را هزینه کنیم در واقع هزینه درمان ما برای خارجی‌ها بسیار پایین است.

وی گفت: با سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت در حال رایزنی هستیم تا هزینه‌ها به شکل رقابتی در بیمارستان‌های کشورهای مختلف درآید تا بیماران پس از مشاهده کیفیت بیمارستان‌ها آن را به راحتی در هر کشوری انتخاب کنند.

وی تحریم‌ها را در ارائه خدمات درمانی این بیمارستان بی‌اثر دانست و گفت: توانستیم با مشکلات مقابله کنیم به طوری که کشورهای اروپایی خودشان خواهان برپایی کنگره در ایران هستند.

عبدالحسینی ادامه داد: خدمات مختلفی در بخش جنرال CIP و VIP به بیماران داده می‌شود که هزینه یکسانی دارد اما هتلینگ آنها متفاوت است؛ در این زمینه تعداد تخت‌های ویژه برای بیمارانی که از شهرهای مختلف به این بیمارستان مراجعه می‌کنند حدود 500 تخت است و در بخش VIP و CIP حدود 100 تخت را برای بیماران خارجی درنظر گرفته‌ایم.

عبدالحسینی با اشاره به اینکه گواهینامه اعتباربخشی کانادا هر سه سال تمدید می‌شود، گفت: مشکلات حمل و نقل، دریافت ویزا و بحث تبلیغات از مشکلات پیش روی گردشگری سلامت است اما با این وجود به دنبال آن هستیم تا خدمات بهتری را برای این متقاضیان ایجاد کنیم.

وی گفت: از اقداماتی که قرار است انجام شود این است که هزینه‌های هتلینگ را کاهش دهیم، گردشگری را برای بیماران پس از درمان فراهم کنیم با این وجود ما از برنامه عقب هستیم و این اقدامات باید سال‌ها قبل انجام می‌شد.

وی در پایان گفت: گواهینامه بین‌المللی اعتبارسنجی کانادا با پرداخت هزینه خریداری نمی‌شود چراکه اگر اینچنین بود کشورهای عربی زودتر آن را دریافت می‌کردند؛ این در حالی است که استانداردهای نامعتبری در اروپا وجود دارد که با پول به راحتی خریداری می‌شود نمونه آن یکی از استانداردها از کشور آلمان است که ما در ارزیابی‌ها نامعتبر بودن آن را متوجه شدیم.

بیمارستان فوق تخصصی رضوی در مدت 7 سال از تاریخ راه‌اندازی آن توانسته به عنوان اولین بیمارستان در منطقه و دومین بیمارستان در دنیا درجه پلاتینیوم را دریافت کند.

سازمان اعتبارسنجی کانادا (ACI) در زمینه اعتباربخشی به خدمات بهداشتی درمانی در سطح جهان فعالیت می‌کند و با 55 سال سابقه مورد تأیید سازمان‌های بین‌المللی استاندارد است. تاکنون تنها یک بیمارستان در کشور اسلووانی توانسته بود در نخستین ارزشیابی به این درجه نائل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha