سالی 2 مرکز بیماری‌های خاص در کشور راه‌اندازی می‌شود

سلامت نیوز : رییس بنیاد بیماری‌های خاص کشور با بیان اینکه در بنیاد قصد داریم سالانه 2 مرکز بیماری‌های خاص راه‌اندازی کنیم، خاطرنشان کرد: استانی که زمین رایگان داشته باشد و خیرین آن استان نیز کمک کنند می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

فاطمه هاشمی رفسنجانی رییس بنیاد بیماری‌های خاص کشور در گفت و گو با (ایسنا) ، با اشاره به تعداد مراکز بیماری‌های خاص این بنیاد در کشور اظهار کرد: در شهرستانهای بم، شاهرود، 2 مرکز در تهران، بروجرد و 2 بیمارستان در بروجرد کار خدمت رسانی به این بیماران صورت می‌گیرد که امیدواریم بتوانیم این خدمت رسانی را در سراسر کشور انجام دهیم. 

وی هدف از راه‌اندازی مرکز بیماری‌های خاص را خدمت رسانی به این بیماران اظهار کرد و افزود: این مرکز ششمین مرکز بیماری‌های خاص در کشور است که توسط خیرین راه اندازی شده است.

رییس بنیاد بیماری‌های خاص کشور با بیان اینکه مراکز درمانی بیماری‌های خاص با کمک خیرین و خانواده هاشمی افتتاح شده‌اند، تصریح کرد: 5.5 میلیارد تومان هزینه ساخت این مرکز بوده است که 40 درصد آن توسط خیرین پرداخت شده است.

هاشمی با بیان اینکه قصد داریم سالانه 2 مرکز بیماری‌های خاص در کشور راه اندازی کنیم، خاطرنشان کرد: استانی که زمین رایگان داشته باشد و خیرین آن استان نیز کمک کنند می توانند در این طرح شرکت کنند.

مرکز پزشکی خاص رفسنجان که روز گذشته با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افتتاح و به بهره برداری رسید با کمک خیرین شهرستان رفسنجان در زمینی به مساحت 12 هزار مترمربع و با زیربنایی به مساحت 3000 مترمربع در دوطبقه جهت ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به بیماران خاص تأسیس شده است.

گفتنی است، بخش‌های این مرکز شامل درمانگاه شیمی درمانی، درمانگاه تالاسمی، درمانگاه هموفیلی، درمانگاه دیالیز، درمانگاه توان بخشی، درمانگاه دیابت، بخش تصویربرداری، درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی، آزمایشگاه، داروخانه و مرکز اطلاعات دارویی، بانک خون و مرکز اطلاع رسانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha