وجود بیش از ۶ هزار مربی بهداشت در مدارس/ استفاده از نیروهای مازاد در حوزه سلامت

سلامت نیوز : مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت بیش از ۶ هزار مربی بهداشت در مدارس، گفت: اخیراً بخشنامه‌ای از امور اداری آموزش و پرورش ارسال شده است و می‌توان از نیروهای مازاد که رشته‌های مرتبط دارند در بخش سلامت استفاده کرد.

محمد چینیان، مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا در سه ماهه نخست سال تحصیلی اقداماتی برای افزایش یا جذب مربیان بهداشت مدارس انجام شده است؟» اظهارداشت: ما از پتانسیل‌های داخلی استفاده می‌کنیم؛ جذب، راهکارهای خودش را دارد و نیاز به مجوزهای قانونی دارد.

*استفاده از نیروهای مازاد در حوزه سلامت آموزش و پرورش

چینیان افزود: بیشتر نگاه ما این است که از پتانسیل‌های داخلی استفاده کنیم؛ اخیراً بخشنامه‌ای از امور اداری آموزش و پرورش ارسال شده که می‌توان از نیروهای مازاد که رشته‌های مرتبط دارند استفاده شود که از بزرگترین کارهای معاونت تربیت بدنی و سلامت است.

وی ادامه داد: استفاده از نیروهای مازاد قبلاً وجود نداشته است و الان می‌توانیم از نیروهای مازاد که رشته‌های مرتبط هستند کمک بگیریم.

*زیست شناسی، علوم تجربی و بهداشت از رشته های مرتبط هستند

چینیان در پاسخ به این پرسش که «آیا رشته‌های مرتبط این موضوع مشخص است؟» خاطرنشان کرد:  رشته‌های زیست‌شناسی، علوم تجربی و رشته‌های بهداشت که در فنی و حرفه‌ای وجود دارد، رشته‌های مرتبطی هستند که می‌توانند به حوزه سلامت کمک کنند.

*ایجاد تشکل‌های دانش‌آموزی بهداشتی در مدارس

مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش، اضافه کرد: کار مهمتر از آن، استفاده از تشکل‌های دانش‌آموزی است؛ یکی از شرح وظایف مراقبان سلامت، آمادگی برای ایجاد تشکل‌های بهداشتی در مدارس است که این دانش‌آموزان می‌توانند بهترین مروج و پیک برای حوزه سلامت باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا تعداد مربیان یا مراقبان بهداشت مدارس مشخص است؟» تصریح کرد: همان تعداد قبل است؛ یعنی بیش از 6 هزار نفر هستند، امیدواریم نگاه ویژه‌تری به حوزه سلامت مدارس شود.

*متولی سلامت در مدارس وزارت بهداشت است

چینیان با بیان اینکه حوزه اجرا در بحث سلامت مدارس به عهده وزارت بهداشت است، عنوان کرد: متولی سلامت بر اساس اسناد بالا دستی، وزارت بهداشت است ولی آنچه که در دفتر سلامت و یا وزارت آموزش و پرورش ایجاد می‌شود، بحث اطلاع‌رسانی و نگاه آموزشی است؛ آموزش و پرورش به عنوان یک عضو همکار وزارت بهداشت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha