سلامت نیوز : به منظور یکسان‌سازی و قانونمند شدن انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشگاهی در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی؛ دستورالعمل اجرایی برگزاری این انتخابات ابلاغ شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ دبیرخانه نشریات دانشگاهی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت،به منظور یکسان‌سازی و قانونمند شدن برگزاری انتخابات سالانه مدیران مسئول نشریات دانشگاهی عضو کمیته‌های ناظر بر نشریات دانشگاهی و شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت، دستورالعمل اجرایی برگزاری انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشگاهی دانشگاه‌ها برای برگزیدن نمایندگان عضو کمیته‌های ناظر و نمایندگانشان برای شرکت در انتخابات شورای مرکزی ناظر، تدوین و جهت اجرا با امضای معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت ابلاغ شد.

این دستورالعمل اجرایی که مشتمل بر 7فصل، 26ماده، 12 بند و 13 تبصره است جهت اجرایی شدن تبصره2 ماده4 و تبصره2 ماده9 دستورالعمل اجرایی ضوابط ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهیان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در دبیرخانه نشریات دانشگاهی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت تهیه و تدوین شده و در جلسات متعدد کارشناسی با حضور مدیران مسئول نشریات دانشگاهی، کارشناسان دانشگاهی نشریات دانشگاهی و برخی دیگر از اساتید مجرب مطبوعات کشور تصحیح و اصلاح شده است.

فصل اول این دستورالعمل شامل  تعاریف و اختصارات، فصل دوم برگزاری انتخابات، فصل سوم نظارت بر انتخابات، فصل چهارم شرایط کاندیداها و رأی دهندگان، فصل پنجم انجام تبلیغات و اخذ رأی، فصل ششم شمارش آراء و در فصل هفتم موارد تأیید و ابطال انتخابات مورد توجه قرار گرفته است.

از نکات مهم و ارزشمند این دستورالعمل که برای اولین‌بار در این‌گونه انتخابات اعمال شده است، توجه ویژه به نشریات دانشگاهی فعال و نیمه فعال دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است به طوری که با ابلاغ این دستورالعمل مدیران مسئول نشریات دانشگاهی غیر فعال امکان شرکت در انتخابات را نخواهند داشت.

تنها مرجع ذی‌الصلاح جهت تفسیر، تغییر و اصلاح این دستورالعمل، شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهیان وزارت بهداشت،تعیین‌ شده و مقرر است این دستورالعمل در صورت لزوم به صورت سالانه مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد.

انتخابات سالانه شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، 9دی‌ماه سال جاری در محل معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، با حضور مدیران مسئول عضو کمیته‌های ناظر بر نشریات دانشگاهی تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha