زنگ سلامت امروز همزمان با سراسر كشور طی مراسمی در تهران باحضور دو وزیر بهداشت و آموزش و پرورش به صدا درآمد.

زنگ سلامت مدارس كشور به صدا درآمد
 كامران باقری لنكرانی وزیر بهداشت در این مراسم كه در مدرسه راهنمایی دخترانه نور در تهران برگزار شد، گفت: حضور نوجوانان و جوانان در عرصه سلامت هم برای حفظ سلامت خودشان و هم خانواده‌هایشان و كل جامعه حائز اهمیت است و دو وزارتخانه بهداشت و آموزش و پرورش برنامه های متعددی برای استفاده از این پتانسیل در كشور دارد.
وی اضافه كرد: یكی از این برنامه حضور شناسنامه سلامت برای 5 میلیون دانش آموز در سراسر كشور است و سال گذشته 3 میلیون نفر از این دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی و راهنمایی تحت معاینات دوره‌ای پزشكی قرار گرفته است.
وزیر بهداشت افزود: با همیاری دختران دانش‌آموز و استفاده از پتانسیل همكاری كل دانش‌آموزان برای اشاعه سلامت به عنوان رابطان سلامت از دیگر برنامه‌هایی است كه به عنوان مثال توانستیم با همكاری دانش‌آموزان دختر در مدارس راهنمایی استان سیستان و بلوچستان بیماری مالاریا را در این استان كنترل كنیم.
وی اضافه كرد: استفاده از توان دانش‌آموزان در كنترل دستگاه‌های پرخطر مانند استعمال دخانیات عادات بد تغذیه و توسعه ورزش و تحرك كه حداقل باید 5/2 ساعت در هفته باشد از دیگر مباحثی است كه برای حفظ سلامت مردم پیگیری می‌شود.
علی‌احمدی وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: فعالیت‌های مشترك ما با وزارت آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محیط زیست برای ارتقای سلامت و بهداشت جامعه و مدارس ابعاد مختلفی دارد كه از جمله می‌توان به طراحی مدارس سبز اشاره كرد.
وی اضافه كرد:‌ ایجاد و نوسازی مدارس با در نظر گرفتن اصول بهداشتی و نیز استفاده از حضور دانشجویان پزشكی و دندانپزشكی در مدارس برای حفظ سلامت دانش‌آموزان نیز از دیگر برنامه‌هایی است كه برای حفظ سلامت دانش‌آموزان در سال جاری اجرا می‌شود.
وی همچنین از ادامه طرح توزیع رایگان شیر در مدارس، توسعه پایگاه‌های سلامت در مدارس و توزیع غذاهای با ارزش تغذیه‌ای بالا در مدارس خبر داد و از مجلس خواست برای رفع مشكل استخدام مربیان بهداشت مدارس مجوز لازم را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha