سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: گرانی، کمبودها و هزینه‌های بالایی که مردم می‌پردازند بر افزایش استرس آنها تأثیرگذار است، این پذیرفتنی است چرا که در خانواده‌ای اگر سرپرست خانوار نتواند هزینه‌ها را بپردازد به شدت این مسئله بر سلامتش اثر می‌گذارد.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با هزینه‌های بالای درمان و تأثیرگذاری آن بر سلامت روان گفت: این موضوع به شدت آسیب‌پذیری مردم را بالا می‌برد بگونه‌ای که هزینه‌هایی که می‌پردازند بر افزایش استرس آنها تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: گرانی و کمبودها باعث اختلالات روانی می‌شود و این پذیرفتنی است چرا که در خانواده‌ای اگر سرپرست خانوار نتواند هزینه‌ها را بپردازد به شدت این مسئله بر سلامتش اثرگذار خواهد بود.

وزیر بهداشت گفت: در اینجا دولت چه کار می‌تواند کند، در حالی که میلیاردها تومان بدهی دارد و خزانه‌اش خالی است با این وجود تمام تلاش دولت این است که مشکلات معیشتی مردم را تا یکی، دو سال آینده برطرف کند.

هاشمی افزود: اگر همه اعم از مجلس و سایر دستگاه‌های نظارتی به دولت‌ کمک کنند امید می‌رود که تورم کاهش یابد و وضعیت معیشتی مردم ارتقا یابد بدین ترتیب سلامت روان مردم نیز تأمین می‌شود. تمام این موارد در بحث پیشگیری از بیماری‌ها مطرح است.

وی در بحث درمان و اینکه بیمارستان‌ها تخت‌های ویژه برای خدمت‌رسانی به بیماران روانی اختصاص نمی‌دهند، گفت: بیمارستان‌ها اگر تخت ندارند به این دلیل است که عرضه کم و تقاضا زیاد است و این مشکلی است که عمومیت دارد.

وزیر بهداشت در مورد اینکه آیا بیمه‌ها همکاری لازم را خواهند داشت، گفت: بیمه 1900 میلیارد تومان به ما بدهکار است و همین بدهی فعلی را ندارد بدهد آن وقت اگر بیاید این گونه خدمات را هم پوشش دهد خرجش زیاد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha