نخستین بانك ایده سلامت كه با همكاری اتاق فكر سلامت جهاد دانشگاهی و وزارت بهداشت طراحی شده صبح امروز با حضور وزیر بهداشت و درمان، رییس جهاد دانشگاهی، رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و رییس جهاد دانشگاهی شهید بهشتی افتتاح شد.

به گزارش سلامت نیوز، بانك ایده سلامت، سامانه‌ای است كه در آن كارشناسان، مدیران اجرایی، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، دانشجویان و عموم مردم می‌توانند از طریق وبگاه به ارائه و مبادله ایده‌های خود بپردازند.


همچنین این بانك به گردآوری غربالگری، طبقه بندی و تحلیل ایده‌های مختلف مبادرت می‌ورزد كه این امر زمینه هم افزایی علمی و تسهیل كاربردی شدن ایده‌ها را فراهم می‌كند.

دكتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با اشاره به این كه بانك ایده سلامت حاصل همكاری مشترك وزارت بهداشت و جهاد دانشگاهی است، گفت: در فضای پایگاه اینترنتی این بانك، امكان تبادل تمام افكار حوزه سلامت و ایجاد چالش بین آنها وجود دارد.

وی با بیان این كه در این سایت ایده‌های برتر و ایده‌های پر مخاطب طبقه‌بندی می‌شوند، خاطرنشان كرد: حقوق مادی و معنوی صاحبان ایده‌ها كه یكی از دغدغه‌های همیشگی ایده پردازان در سراسر جهان است در سایت بانك سلامت حفظ می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی یادآور شد: این سایت از ایده یابی آغاز، سپس به ایده پردازی پرداخته و در نهایت به فرآیند عمل منجر می‌شود.

به گزارش ایسنا علی اصغر هدایتی رییس جهاد دانشگاهی شهید بهشتی نیز در این زمینه توضیح داد: بانك ایده سلامت در قالب پروژه اتاق فكر سلامت طراحی شده است.

وی با اشاره به این كه نخستین منشور یا نظام نامه اتاق فكر سلامت تدوین شده است این منشور را شامل تولید و كاربست ایده عنوان و اضافه كرد: بانك ایده سلامت به منظور یاری رسانی علمی مستمر و هدفمند به تولیت نظام سلامت راه اندازی شده است.

رییس جهاد دانشگاهی شهید بهشتی، مدت زمان صرف شده برای راه اندازی بانك ایده سلامت را هشت ماه برشمرد و گفت: این بانك با شعار یك ایده برای سلامت و یك ایده برای زندگی آغاز به كار می‌كند.

هدایتی، اهداف راه‌اندازی بانك ایده سلامت را مسئله شناسی در حوزه سلامت، ایده پردازی و ارائه راه حل مسائل مرتبط با حوزه سلامت،‌ گردآوری و طبقه‌بندی ایده‌های صاحب نظران، پژوهشگران، دانشجویان و عموم ذینفعان حوزه سلامت و یاری رسانی به تصمیم سازان، سیاست‌گذاران و مدیران حوزه سلامت بیان كرد.

وی، نشانی اینترنتی بانك ایده سلامت را www.healthideabank.ir اعلام و اظهار كرد: علاقمندان پس از ورود به سایت و ثبت ایده خود از سوی بانك ایده سلامت پست الكترونیك،‌ محتوی كد رهگیری و سایر مشخصات مربوط به ایده را از طریق آدرس الكترونیكی دریافت می‌كند و از این طریق نحوه داوری ایده و نیز پیگیری آن به صاحبان ایده اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، دكتر امیدوار رضایی رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نام‌گذاری سال 87 با عنوان سال «نوآوری و شكوفایی» این دو مفهوم را لازم و ملزوم یكدیگر دانست و با بیان این كه در بانك ایده سلامت نوآوری در حوزه سلامت مطرح شده اظهار امیدواری كرد تا مجلس بتواند از این بانك استفاده و به ایده پردازان كمك كند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha