سلامت نیوز : معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با موادمخدر بیان کرد: موج جدید مواد، روانگردان‌ها هستند که شکل و ترکیب کاملاً گیاهی و سنتی دارند و باید آگاهی جوانان با آثار شوم این روانگردان‌ها افزایش پیدا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بابک دین‌پرست در حاشیه اولین نشست شورای هماهنگی مواد مخدر غرب استان تهران در شهرستان شهریار در این رابطه گفت: مردم لازم است بیشتر احساس مسئولیت کنند و متوازن با دولت در امور مبارزه با مواد مخدر مشارکت کنند زیرا اگر فرهنگ مبارزه با تقاضا در جامعه تشدید و نهادینه شود، عرضه‌ای هم وجود نخواهد داشت.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با موادمخدر بیان کرد: موج جدید مواد، روانگردان‌ها هستند که شکل و ترکیب کاملاً گیاهی و سنتی دارند و باید آگاهی جوانان با آثار شوم این روانگردان‌ها افزایش پیدا کند و جوانان ما باور کنند که استفاده از این مواد لذت زود گذر اما خانمانسوز دارد.

به گفته دین‌پرست، بر اساس پالایش سال 90 ، از یک میلیون و 350 هزار معتاد، مشخص شد که 75 درصد آنان سطح سوادشان بالای دیپلم است و امروز متاسفانه این تعداد معتاد از عرضه مواد مخدر حمایت می‌کنند که باید چرخه تقاضا با همکاری مردم تغییر کند.

وی تأکید کرد: در دو حوزه باید فعالیت کنیم یکی مبارزه با عرضه که پلیس و قوه قضاییه، اطلاعات و دیگر دستگاه‌های مرتبط فعالیت خوبی دارند و در سال گذشته 500 تن مواد مخدر کشف و 263 هزار نفر دستگیر شدند و در حوزه دوم باید فرهنگ‌سازی در امر کاهش تقاضا، جدی‌تر در دستور کار قرار گیرد و این مسئله نیز بدون مشارکت مردم و خانواده‌ها امکان‌پذیر نیست.

دین‌پرست همچنین از کشف  402 تن انواع مواد مخدر طی 7 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در این رابطه 178هزار و 190 نفر از عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بر اساس آمار سازمان ملل نیز 240 میلیون نفر در جهان در سال 2012 برای یک بار از مواد مخدر استعمال کرده‌اند و همچنین 10 میلیون نفر سوداگر مرگ در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در دنیا فعالیت دارند که سالانه بالغ بر یک هزار و 600 میلیارد دلار از این طریق سود می‌برند و در ایران نیز سالانه قاچاقچیان مواد مخدر 3 میلیارد دلار کسب درآمد دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha