یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 102019

سلامت نیوز : خشکی پوست در فصل زمستان عارضه شایعی است که به پوسته پوسته شدن، خارش و ترک برداشتن پوست منجر می‌شود اما قابل پیشگیری و درمان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر «استفن استون» از آکادمی تخصصی پوست آمریکا در این رابطه گفت: مردم در فصل سرما بیشتر به دوش گرفتن طولانی با آب گرم تمایل دارند اما این کار به شدت به خشک شدن پوست منجر شده و به همین دلیل توصیه می‌شود که از دوش گرفتن طولانی‌مدت با آب داغ خودداری شود.

همچنین استفاده از شوینده‌های ملایم از میزان خارش پوست و حساسیت آن می‌کاهد. علاوه بر اینها استفاده از کرم‌های مرطوب کننده پس از دوش گرفتن می‌تواند از التهاب پوست بکاهد.

متخصصان پوست همچنین به افراد توصیه می‌کنند که با استفاده از دستگاه‌های بخور، فضای خانه را مرطوب کنند و از پوشاکی استفاده کنند که از پارچه 100 درصد پنبه تهیه شده‌اند.

به گفته استون در صورتی که با رعایت این نکات همچنان از خشکی پوست کاسته نشود لازم است که از کرم‌های خاصی به تجویز پزشک متخصص استفاده کنید. همچنین خشکی شدید پوست می‌تواند نشانه یک نوع بیماری نهفته مانند اگزما باشد که در این صورت مراجعه به پزشک برای درمان مناسب ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha