سلامت نیوز : پزشکان معتقدند افراد مبتلا به سرطان در برابر عوارض ناشی از بیماری آنفلوآنزا آسیب‌پذیرتر هستند و در نتیجه باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر «مولیه دیشازو» از بخش هماتولوژی و آنکولوژی در دانشگاه آلاباما گفت: تزریق سالانه واکسن آنفلوانزا به بیماران سرطانی توصیه می‌شود زیرا موثرترین راهکار برای پیشگیری از آنفلوآنزا و عوارض آن است.

مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا اعلام کرد: ذات‌الریه، برونشیت، عفونت سینوس‌ها و گوش از جمله عوارض ناشی از ابتلا به آنفلوآنزا هستند.

دیشازو همچنین اظهار کرد: پس از تزریق واکسن آنفلوآنزا فرایند ایمن‌سازی بدن دو هفته به طول می‌انجامد اما در صورت استفاده از این واکسن پس از ابتلا به ویروس آنفلوآنزا نیز می‌توان از فوائد آن بهره برد.

مولیه دیشازو افزود: بیماران مبتلا به سرطان باید از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند اما برای این بیماران مصرف اسپری آنفلوآنزای حاوی ویروس زنده و ضعیف شده توصیه نمی‌شود.

همچنین این بیماران علاوه بر تزریق واکسن آنفلوآنزا باید خود را با رعایت برخی نکات بهداشتی مهم در مقابل این ویروس ایمن کنند که مهمترین آنها عبارتند از:

- شست و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون

- دوری کردن از افراد مبتلا به آنفلوآنزا

- خودداری از تماس دست‌های آلوده با چشم‌ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha