سلامت نیوز : کارشناسان سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نسبت به مصرف مکمل‌های رژیمی که برای تحریک و تقویت رشد عضلات و ماهیچه‌ها استفاده می‌شوند، هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ طبق اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا این محصولات که برای بدنسازی و پرورش اندام استفاده می‌شوند و به راحتی هم در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند، حاوی استروئیدهای مصنوعی مضری هستند و به همین دلیل باید از مصرف آنها خودداری شود.

«هووارد اسکلمبرگ» از کارشناسان مرکز تحقیقات و ارزیابی دارو در سازمان غذا و داروی آمریکا گفت: محصولاتی که به عنوان مکمل‌های رژیمی بدنسازی مصرف می‌شوند حاوی استروئیدهای تقویتی مصنوعی هستند که سلامت مصرف‌کنندگان را به طور جدی به خطر می‌اندازند.

سازمان غذا و داروی آمریکا تایید کرد: آسیب کبدی شناخته‌شده‌ترین عارضه ناشی از مصرف استروئیدهای تقویتی و ترکیب‌های شبه‌استروئیدی است.

پیامدهای طولانی مدت مصرف استروئیدهای تقویت‌کننده عضلات شامل عوارض جانبی بر سطح چربی خون و افزایش خطر سکته مغزی و قلبی هستند. همچنین زنانی که از این نوع استروئیدها مصرف می‌کنند ویژگی‌های مردانه‌تر بیشتری را تجربه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha