سلامت نیوز : مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران به اعلام آمار خون‌گیری در 9 ماهه ابتدای امسال پرداخت.

دکتر بشیر حاجی‌ بیگی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه در 9 ماهه ابتدای امسال یک میلیون و 914 هزار و 414 نفر به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد یک میلیون و 519 هزار و 280 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد 344 هزار و 564 نفر اهدا کننده بار اول بوده‌اند و بانوان تنها 68 هزار و 714 نفر از این جمعیت را تشکیل داده‌اند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه استان هرمزگان با 23.29 درصد، خراسان جنوبی با 5.04 درصد و چهارمحال و بختیاری با 3.17 درصد به ترتیب بیشترین میزان رشد خونگیری را در استان‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، داشته‌اند، گفت: بیشترین رشد شاخص اهدای مستمر در 9 ماهه امسال به ترتیب به استان‌های قم، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اختصاص دارد.

حاجی‌بیگی ادامه داد: از این میان استان سمنان با 66.69 درصد بالاترین میزان اهدای خون مستمر را کسب کرده است.

وی همچنین به آمار اهدای خون بانوان در کشور اشاره کرد و گفت: استان‌های قزوین، یزد و کرمان به ترتیب بالاترین میزان رشد اهدای خون بانوان را در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل کسب کرده‌اند. البته متوسط اهدای خون بانوان در کشور 4.52 درصد است که آمار مطلوبی نیست.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه استان لرستان با 10.34 درصد بالاترین میزان اهدای خون بانوان در کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: پس از استان لرستان، استان‌های کرمانشاه و خراسان جنوبی در رتبه‌های بعدی قرار دارند، اما متاسفانه شاخص اهدای خون بانوان در پایتخت 3.92 درصد است.

حاجی‌بیگی در ادامه به اعلام آمار اهدای خون در آذر ماه جاری نیز پرداخت و گفت: در مجموع 155 هزار و 462 نفر از هموطنانمان در این ماه خون خود را اهدا کرده‌اند که به ترتیب استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با 4.15 درصد، هرمزگان با 8.50 درصد و سیستان و بلوچستان با 8.07 درصد بیشترین رشد خونگیری در آذرماه را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از آن خود کرده‌اند.

وی افزود: متاسفانه اهدای خون تهرانی‌ها در آذر ماه با کاهش روبرو بوده است و در مجموع در این ماه 27.305 نفر خون خود را برای کمک به نیازمندان اهدا کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha