مدیر کل سلامت شهرداری تهران، از افتتاح 16 مرکز فرهنگی در سطح شهر تهران و در هفته سلامت خبر داد و گفت: در این هفته، 10 خانه اسباب بازی و شش خانه سلامت در مناطق شهر تهران افتتاح خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر عباس استاد تقی زاده با اشاره به برنامه‌های هفته سلامت، گفت: برنامه‌های این هفته با رویکرد شهر سالم، شهروند سالم و محله سالم و با موضوع حفاظت از سلامت در برابر تغییرات آب و هوایی تا 23 فروردین در سطح تهران اجرا می‌شود.

وی از برپایی 100 ایستگاه سلامت در سطح شهر تهران به مناسبت این هفته خبر داد و افزود: ایستگاه‌های سلامت در 100 نقطه شهر مانند پارک‌ها و خانه‌های سلامت، برپا می‌شود و خدمات پزشکی و پیراپزشکی، روان شناسی، شنوایی‌سنجی، بینایی سنجی، تغذیه، مامایی و آموزش‌های کوتاه مدت برای عموم مردم به صورت رایگان ارائه می‌شود.

تقی زاده در ادامه اظهار کرد: با هماهنگی شهرداری و وزارت آموزش و پرورش شهر تهران در طول این هفته، ویژه برنامه تئاترهای سلامت در 400 مدرسه راهنمایی اجرا می‌شود که به موضوعاتی مانند پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آموزش مهارت‌های زندگی، مبارزه با اعتیاد و سیگار می‌پردازد.

این مقام مسوول در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران افزود: در این هفته بیش از 200 هزار کتاب، کتابچه، سی دی و پکیج آموزشی با هدف اطلاع رسانی در مورد سلامت، توسط معاونت‌های امور اجتماعی مناطق توزیع می‌شود.

وی از افتتاح 16 مرکز فرهنگی در این هفته خبر داد و گفت: به مناسبت این هفته 10 خانه اسباب بازی در مناطق پنج، 15، 19 و 16 و همچنین شش خانه سلامت نیز در مناطق 12، 16و پنج افتتاح خواهد شد.

تقی زاده افزود: عیادت از بیماران بستری در بیمارستان‌ها توسط شهرداران مناطق و معاونان آنان از دیگر برنامه‌های هفته سلامت است.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران در ادامه اظهار کرد: در روز20 فروردین ماه در همایشی که با حضور شورایاران و دبیران شورایاری 371 محله تهران برگزار می‌شود، شورایاران حامی سلامت که بیشترین فعالیت را در این زمینه داشته‌اند، توسط شهردار تهران تجلیل می‌شوند.

تقی زاده با اشاره به برگزاری ویژه برنامه نیایش سفید، گفت: در این هفته و در خانه های اسباب بازی شهر تهران، ویژه برنامه نیایش سفید اجرا می‌شود که در این برنامه کودکان دو رکعت نماز شکر به شکرانه سلامت، برای همه مردم ایران و جهان به جا می‌آورند.

به گفته وی، برگزاری مسابقات ورزشی در آخرین روز این هفته و در ایستگاه‌های سلامت پارک‌ها، برپایی جشنواره "شهر من، شهر سالم " در پارک ملت و همچنین ویژه برنامه دهکده سلامت در پارک شمشیری منطقه 9 از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته سلامت برگزار می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha