سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هشدار داد : ضرری که اعتیاد به اقتصاد کشور وارد می کند معادل 20 هزار میلیارد تومان است که این رقم معادل کل بودجه سلامت کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ دکتر رسول خضری افزود: هم اکنون به طور متوسط چهار میلیون نفر مستقیما درگیر اعتیاد هستند و باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که این تعداد معتاد در جامعه دارای خانواده هستند و این خانواده ها نیز به واسطه معضل اعتیاد یا دچار فروپاشی شده اند و یا در آستانه فروپاشی و آسیب های اقتصادی و روانی هستند.

این نماینده مجلس، همچنین به پروتکل درمان سوء مصرف مواد اعتیادآور سنتی همچون تریاک نیز اشاره کرد که 15 سال است بازنگری نشده است و در عین حال نیز برای درمان معتادان با مواد مخدر صناعی هم که اصلا پروتکل جامعی وجود ندارد.

وی گفت : هر چند ممکن است پروتکل هایی در این راستا وجود داشته باشد اما هیچ کدام آنها پروتکل جامع برای درمان اعتیاد با مواد مخدر صناعی به شمار نمی آیند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به سطح سوم سلامت که توانبخشی و بازتوانی است اشاره کرد و توضیح داد : معتاد برای اینکه به زندگی بازگردد باید تحت توانبخشی و بازتوانی قرارگیرد و دانشگاه هایی همچون دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از جمله مراکز معتبر علمی هستند که می تواند برنامه های زیادی را برای توانبخشی معتادان ارایه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha