رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، اجرای طرح گذران خدمت پزشکان در مناطق محروم کشور را ناموفق دانست و گفت: این طرح مربوط به زمان جنگ بود و قرار نبود ادامه داشته باشد.

طرح پزشکان در مناطق محروم مربوط به زمان جنگ بود/ تامین پزشک متخصص از نیروهای بومی
سلامت نیوز : رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، اجرای طرح گذران خدمت پزشکان در مناطق محروم کشور را ناموفق دانست و گفت: این طرح مربوط به زمان جنگ بود و قرار نبود ادامه داشته باشد.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با مهر اظهارداشت: از ابتدای انقلاب تا کنون، 3 یا 4 طرح برای حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم کشور اجرا شده است.

وی با اشاره به تعداد زیاد فارغ التحصیلان زن رشته های پزشکی نسبت به آقایان در کشور، افزود: پزشکان زن به دلیل ازدواج، بچه دار شدن و سایر مسائل و مشکلات، نمی توانند به مناطق دور دست بروند.

معاون نظام پزشکی تهران بزرگ، بهترین روش جذب نیروهای متخصص پزشکی در مناطق محروم را، استخدام فارغ التحصیلان بومی عنوان کرد و افزود: دانشگاههای علوم پزشکی باید تسهیلاتی را برای جذب نیروهای بومی فراهم کنند و در مقابل از آنها تعهد بگیرند که بعد از استخدام، در همان منطقه خدمت کنند.

خسرونیا با اشاره به ضعفهای طرح گذران خدمت پزشکان در مناطق محروم، گفت: فارغ التحصیل پزشکی در شمال کشور، برای رفتن به جنوب و شرق کشور، با مشکلاتی مواجه است که اگر هم برود، اجباری است و همین مسئله باعث می شود که انگیزه لازم برای خدمت به مردم را نداشته باشد.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ادامه داد: قطعا، فارغ التحصیل بومی برای خدمت به مردم منطقه محل زندگی خودش، از انگیزه بالاتری برخوردار است و اگر حمایت شود و امکانات و تسهیلات لازم در اختیارش قرار گیرد، بهتر می تواند به مردم همان منطقه محل سکونتش خدمت کند.

وی با اعلام اینکه طرح گذران خدمت پزشکی در مناطق محروم مربوط به زمان جنگ بود، گفت: قرار بود این طرح در سالهای محدود اجرا شود.

خسرونیا با عنوان این مطلب که پزشکان نیز همچون سایر شاغلین دوست دارند هر جان که خودشان انتخاب می کنند، مشغول کار شوند، افزود: حضور یک پزشک برای مدت 4 سال در مناطق محروم، با دلخوشی و رضایت کامل نیست و نمی تواند انگیزه خدمت او را فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha