طبق اعلام وزارت بهداشت در سال 89 موارد بروز بیماری تب مالت به کمتر از 12 هزار مورد رسیده بود که این رقم در سال 91 به 16 هزار مورد در کل کشور افزایش یافته است.

نگرانی از افزایش شیوع بیماری تب مالت در کشور/ بروز بیماری در غرب و شمال غرب کشور
سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ضمن نگرانی از شیوع بیماری تب مالت گفت: مسئولان وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی می بایست اقدامات عملی برای کنترل این بیماری را انجام دهند.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: متاسفانه در دو سال اخیر شیوع تب مالت در کشور افزایش پیدا کرد که در این راستا اقدامات انجام شد اما این اقدامات ناکافی است به طوری که اخیرا بیماری تب مالت مجددا شیوع پیدا کرده و وزارت بهداشت نیز در این رابطه هشدار داده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه تب مالت را بیماری مزمن و آزار دهنده و درمان آن نیز طولانی است، خاطرنشان کرد: ابتلا به بیماری تب مالت بسیار سخت است و فرایند درمان آن نیز طولانی است اما می توان در این راستا اقدامات پیشگیرانه را انجام داد تا سلامت افراد در خطر نباشد.
وی با بیان اینکه در رابطه با بیماری تب مالت می بایست تولید کافی واکسن‌ های دامی و همچنین رعایت موارد بهداشتی در دامداری ‌ها مد نظر قرار گیرد، تصریح کرد: واکسن ‌های موجود برای واکسیناسیون کامل دام ‌ها کافی نیست بنابراین نظارت ‌ها بر اماکن تهیه، توزیع و عرضه مواد لبنی باید بیش از گذشته افزایش پیدا کند.
رستمیان در پاسخ به این سوال که بیماری تب مالت در چه شهرهایی شیوع پیدا کرده است، گفت: بر اساس آماری که وزارت بهداشت اعلام کرده است بروز این بیماری در مناطق غرب و شمال غربی کشور بیش از سایر نقاط است. البته اقداماتی توسط سازمان دامپزشکی و همچنین وزارت بهداشت انجام شده که امیدواریم موارد بروز بیماری کاهش پیدا کند.
همچنین طبق اعلام وزارت بهداشت در سال 89 موارد بروز بیماری تب مالت به کمتر از 12 هزار مورد رسیده بود که این رقم در سال 91 به 16 هزار مورد در کل کشور افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha