سلامت نیوز : متخصص جراح عمومی گفت: برای نخستین با تلاش و اقدام به موقع تیم پزشکی، دست قطع شده نوجوان زنجانی با موفقیت پیوند زده شد.

علی شقاقی امروز در گفت‌وگو با فارس ، با اشاره به پیوند دست نوجوان 16 ساله زنجانی در بیمارستان آیت‌الله موسوی اظهار داشت: این پیوند با همکاری تیم پزشکی انجام شده است.

وی با بیان اینکه شریان و عروق قطع شده توسط خودش پیوند زده شده است، اضافه کرد: تاندون و استخوان‌ها هم توسط دکتر احسانی پیوند زده شده است.

متخصص جراح عمومی با مطلوب توصیف کردن وضعیت بیماری که دست قطع شده‌اش پیوند خورده است، تصریح کرد: گروه پزشکی به هدف خود که پیشگیری از سیاه شدن دست بیمار و جاری شدن خون در رگ‌ها بوده، رسیده است.

این پزشک با بیان اینکه دست پیوند شده برای کارایی نیاز به عمل‌های ترمیمی خواهد داشت، ادامه داد: دست پیوند خورده برای کارایی نیاز به مدت زمان طولانی خواهد داشت.

شقاقی عمل پیوند دست انجام شده در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان را در نوع خود نخستین مورد اعلام کرد و گفت: سابقه انجام این نوع عمل در سطح کشور وجود دارد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد مدت زمان قطع دست تا موقع پیوند گفت: بین این دو عمل حدود هفت تا هشت ساعت فاصله وجود داشت ولی به دلیل درست عمل کردن پزشک معالج برای ارسال دست قطع شده این کار بدون مشکل انجام شد.

متخصص جراح عمومی محیط انتقال را در پیوند اعضای قطع شده از اصول دانست و خاطرنشان کرد: دست قطع شده این نوجوان در شرایط مطلوبی به بیمارستان منتقل شده بود.

این پزشک با موفقیت آمیز دانستن عمل پیوند انجام شده در بیمارستان آیت‌الله موسوی تاکید کرد: وضعیت بیمار و دست پیوند زده شده‌اش تا این مقطع رضایت بخش است و فقط به دلیل داروهایی که می‌گیرد در بخش ICU بستری شده است.

شقاقی مدت زمان عمل پیوند دست قطع شده را در بیمارستان آیت‌الله موسوی هشت ساعت اعلام و تاکید کرد: این عمل با همکاری تیم پزشکی انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha