سلامت نیوز : سرپرست دفتر فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو به پرسش‌هایی پیرامون نصب برچسب اصالت بر روی اقلام سلامت محور پاسخ و از نصب برچسب اصالت بر روی تمام داروهای وارداتی خبر داد.

دکتر بهروز جنت در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به توقف نصب برچسب شبنم بر روی اقلام وارداتی از سوی وزارت صنعت اظهار کرد: طرح بر چسب اصالت سلامت کالا از نظر ماهیت با برچسب شبنم متفاوت بود، ولی همکاران ما در وزارت صنعت کپی‌برداری ناقصی از برچسب اصالت وزارت بهداشت انجام داده بودند که تنها هدفش با هدف تعریف شده وزارت بهداشت متفاوت بود.

وی ضمن اعلام این خبر که نصب برچسب اصالت بر روی داروهای وارداتی به روال سابق بازگشته است، گفت: در مقاطعی به دلیل کمبودهای دارویی، برای آن که بروکراسی‌های اداری را حذف کنیم علی رغم الزام شرکت‌ها دستور دادیم برخی داروهای فوری و مورد نیاز مردم بدون نصب برچسب اصالت وارد کشور شوند.

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو افزود: اما به دنبال آرامشی که در بازار دارویی ایجاد شد، نصب برچسب بر روی تمام داروهای وارداتی و همچنین داروهای تحت کنترل تولید داخل از سرگرفته و مشکل حل شده است.

جنت در پاسخ به اینکه آیا همانند رواج برچسب‌های تقلبی شبنم، امکان بروز تقلب در برچسب‌های اصالت نیز وجود دارد، گفت: چون وزارت بهداشت به صورت هدفمند به دنبال نصب برچسب اصالت بود به تدریج از شرکت‌های وارد کننده شروع کرد و آن شوکی را که وزارت بازرگانی برای نصب برچسب شبنم به بازار وارد کرد، در اینجا اتفاق نیفتاد.

وی افزود: علاوه بر این برچسب اصالت به خودی خود حائز اهمیت نیست بلکه یک کد 16 رقمی دارد که از طریق تلفن یا پیام کوتاه مورد استعلام قرار می‌گیرد، به همین خاطر بروز تقلب در آن ممکن نیست.

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو در واکنش به اینکه چندی پیش اشکالاتی در مورد برچسب‌های اصالت به وجود آمده بود و مردم علی رغم ارسال کد 16 رقمی موجود بر روی برچسب با خطاهایی مبنی بر نامعتبر بودن کالا مواجه می‌شدند، اظهار کرد: سامانه چندین شرکت مجری طرح به مشکل برخورده بود، به همین خاطر سازمان غذا و دارو اکنون به دنبال راه‌اندازی سامانه مرکزی خودش است تا بتواند این مشکلات را حل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha